Administrationen
Administrationen er åben for personlig betjening
mandage og torsdage 10:00 til 14:00
Telefonisk betjening
alle dage kl. 08.00 - 12.00
75 22 11 12 tryk 1
eller mail udlejning@aabvarde.dk
Der er altid tid til en snak
Skansen 8
Din vicevært - Driftskontoret
Driftskontoret, Egernvej 69 har åben :
Telefonisk betjening
alle hverdage fra kl.8.00 - 12.00 på telefon
75 22 11 12 tryk 2
Du kan også skrive til os drift@aabvarde.dk
Driftskontoret sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere.
Driftskontoret har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Det er også driftskontoret der tager sig af:
- nøgler
- vaskekort
- ind- og udflytninger
- fremvisning
- affald
ÅHAVEN
Om afdelingen
Åhaven 3-29 er opført i 2017 og de første beboere er indflyttet 15.1.2018 Etape I (ulige husnumre)
Åhaven 4-32 er opført i i 2021 med indflytning 1.6.2021, Etape II (lige husnumre)
Der er ialt 38 lejemål.
36 stk. 3-rums fordel med 14 stk. på 101,54 m² og 2 stk. på 98,14 m². Disse 2 lejemål er nr. 3 og nr. 5, 1. 20 boliger 3 rums på 89,5 m², som er hele Etape II
2 stk. 4-rums på 107,64 m². Disse 2 lejemål er nr. 27, 1.th og nr. 29
Byggeriet er i et naturskønt område bag Arnbjerg Parken og Varde Sommerland, og sidevej fra Gellerupvej, tæt på Løvbjerg. Turen over Varde Å, og gennem Arnbjerg Parken via gangbroen
eller under jernbanebroen, og man er næsten inden i bymidten.
Der er mindst muligt, af de grønne områder, der skal passes, da området skal henstå så naturtro som muligt.
Lejemålene er lavenergi boliger, og der betales alene huslejen til AAB. Boligerne er opvarmet ved gulvvarme i hele lejemålet som eneste varmekilde, ventilationssystem Genvex,
troldtex lofte og spot lys.
Stueetagerne har indgang under trappeplateauet, og udgang til terrasse fra stuen.
Førstesalene har indgang fra trappeplateauet, og udgang til altan fra stuen.
Forbrug som varme, vand, kloak og strøm betales direkte til forsyningsselskaberne.
Lejerne skal selv etablere fastnetskabel til telefoni samt kabel eller fibernet til internet. Der kan være etableret net, således det blot er en tilmelding der skal ske.
Afdelingsbestyrelsen
Velkommen i Åhaven
I dette opslag, Velkommen i Åhaven afd. 25, byder vi nye beboere velkommen, og holder eksisterende beboere opdateret.
Afdelingsbestyrelsen kan du finde her
Afd. 25, Åhaven
Kunne du tænke dig at arbejde frivilligt i afdelingen og være med til at jeres afdeling er et dejligt sted at bo ?
Du kan læse mere i pjecen Ny i afdelingsbestyrelsen.
Husdyr
Afdelingen har besluttet at der må holdes husdyr (hund og kat), samt kæledyr f.eks. kanin i lejligheden. Er du i tvivl, så kontakt os.
Læs altid afdelingens husorden.
Husorden - Vedligeholdelse
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde husdyr i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.
Råderetten
Alle beboere har råderet over deres bolig - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.
Der skal søges tilladelse hos AAB. Spørg driftkontoret inden du går igang, og hvis du er i tvivl. drift@aabvarde.dk
Råderetskatalog
Afdelingen kan også have lavet retningsliner for, hvad man må omforandre ved boligen udenfor.
I Åhaven har afdelingen vedtaget følgende.
Vil du omforandre eller etablere andet, end hvad der er indført i afdelingens råderetskatalog,
skal dette først godkendes af afdelingen. Kontakt din afdelingsbestyrelse herom.
Kontakt altid drifskontoret, hvis det er omforandring eller etablering af boligen indenfor.
Vaskeri
Der er intet fællesvaskeri.
Hver bolig kan benytte installationsretten til montering og opsætning af vaskemaskiner og tørretumbler.
Nyt fra afdelingen
På denneside kan du finde det nyeste fra afdelingen, dagsorden for det senest mødet samt referat herfra. Tidligere års møder - referater kan du finde i fanen dagsorden og referater.
Afdelingsmødet - dagsorden
Dagsorden 09092024 - Forslag - Råderetskatalog - Vedligeholdelsesbestemmelser - Ordensbestemmelse - budget 2025
Afdelingsmødet - referater
Referat afdelingsmødet 09092024 - samt konstituering
Afdelingsbestyrelsen - referater
- Referat afd. bst møde 25082024
Informationer generelt til afdelingen
- Varslet tidlig larm fra byggeriet Etape II
- Grundet opgravning er der ingen kørsel på vejen
- Ingen kørsel på vejen fra 5.11.2020 - 13.11.2020
Markvandring
Dagsorden og referater
Her kan du hente og læse om tidlere afholdte møder, indkaldelse, dagsorden-referater.
Seneste afholdt møde vil ligge under Nyt fra afdelingen, og flyttes til denne side, når der kommer et nyt møder
Afdelingsmødet - Dagsorden
- Dagsorden 29092020 - Husk tilmelding grundet Covid19 Forslag til dagsorden
- Dagsorden 20092021 - Forslag til mødet
- Dagsorden 08092022 - Forslag, lukket 25.8.2022
- Dagsorden 27092023 - Forslag lukket 13092023
- Dagsorden 25032024 - Ekstraordinært afdelingmøde
Afdelingsmødet - referater
- Referat afdelingsmøde 2019
- Referat afdelingsmøde 2020
- Referat afdelingsmøde 2021 - formands beretning
- Referat afdelingsmøde 2022 - formands beretning
- Referat afdelingsmøde 2023
- Referat afdelingsmøde Ekstraordinært 25032024
Afdelingsbestyrelsen - referater
- Referat fra konstituering af afdelingsbestyrelsen 2019
- Referat fra konsituering af afdelingsbestyrelsen 2020
- Referat fra afdelingsbestyrelsesmøde 18042021
- Referat fra markvandring 27042021
- Referat fra konstituering af afdelingsbestyrelsen 2021
- Referat fra konstituering af afdelingsbestyrelsen 2022
- Referat afd. bst. møde 12022023
- Referat afd. bst. møde 29052023
- Referat afd. bst møde 22102023 - konstituering
- Referat afd. bst møde 25022024
- Referat afd. bst møde 02062024