Administrationen

Administrationen er åben for personlig betjening

mandage og torsdage 10:00 til 14:00

Telefonisk betjening

alle dage kl. 09.00 - 12.00

75 22 11 12  tryk 1

eller mail udlejning@aabvarde.dk

Der er altid tid til en snak

Skansen 8 

 

 

 

 

 

Din vicevært - Driftskontoret

Driftskontoret, Egernvej 69 har åben :

alle hverdage fra kl.9.00 - 12.00 både på telefon

75 22 11 12 tryk 2

eller ved personlig henvendelse.

Du kan også skrive til os drift@aabvarde.dk

Driftskontoret sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere.

Driftskontoret har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.

Det er også driftskontoret der tager sig af:

  • nøgler
  • vaskekort
  • ind- og udflytninger
  • fremvisning
  • affald

 

Åhaven

Om afdelingen

Åhaven 3-29 er opført i 2017 og de første beboere er indflyttet 15.1.2018

Der er ialt 18 lejemål.
16  stk. 3-rums  fordel med 14 stk. på 101,54 m² og 2 stk. på 98,14 m². Disse 2 lejemål er nr. 3 og nr. 5, 1. 
 2 stk.  4-rums på 107,64 m². Disse 2 lejemål er nr. 27, 1.th og nr. 29
 
Byggeriet er i et naturskønt område bag Arnbjerg Parken og Varde Sommerland, og sidevej fra Gellerupvej, tæt på Løvbjerg. Turen over Varde Å, og gennem Arnbjerg Parken via gangbroen
eller under jernbanebroen, og man er næsten inden i bymidten.
 
Der er mindst muligt, af de grønne områder, der skal passes, da området skal henstå så naturtro som muligt.
Lejemålene er lavenergi boliger, og der betales alene huslejen til AAB. Boligerne er opvarmet ved gulvvarme i hele lejemålet som eneste varmekilde, ventilationssystem Genvex,
troldtex lofte og spot lys.
 
Stueetagerne har indgang under trappeplateauet, og udgang til terrasse fra stuen.
Førstesalene har indgang fra trappeplateauet, og udgang til altan fra stuen.
 
Forbrug som varme, vand, kloak og strøm betales direkte til forsyningsselskaberne.

Lejerne skal selv etablere fastnetskabel til telefoni samt kabel eller fibernet til internet.

 

 

 

 

Galleri

Afdelingsbestyrelsen

Afdelingsbestyrelsen kan du finde her

Afd. 25, Åhaven

Kunne du tænke dig at arbejde frivilligt i afdelingen og være med til at jeres afdeling er et dejligt sted at bo ?

Du kan læse mere i pjecen Ny i afdelingsbestyrelsen. 

Husdyr

Afdelingen har besluttet at der må holdes husdyr (hund og kat), samt kæledyr f.eks. kanin i lejligheden. Er du i tvivl, så kontakt os.

Læs altid afdelingens husorden.

Husorden - Vedligeholdelse

Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde husdyr i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

Råderetten

Alle beboere har råderet over deres bolig - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos AAB. Spørg driftkontoret inden du går igang, og hvis du er i tvivl. drift@aabvarde.dk

Råderetskatalog

Afdelingen kan også have lavet retningsliner for, hvad man må omforandre ved boligen udenfor.

I Åhaven har afdelingen vedtaget følgende.

Vil du omforandre eller etablere andet, end hvad der er indført i afdelingens råderetskatalog,
skal dette først godkendes af afdelingen. Kontakt din afdelingsbestyrelse herom.

 

Kontakt altid drifskontoret, hvis det er omforandring eller etablering af boligen indenfor.

Vaskeri

Der er intet fællesvaskeri. 

Hver bolig kan benytte installationsretten til montering og opsætning af vaskemaskiner og tørretumbler.