Alle Nyheder
ÅBNINGSTIDER I JULEN / NYTÅRET
ÅBNINGSTIDER I JULEN / NYTÅRET
Julen nærmer sig med hastige skridt, og det gør vores juleferie også.
Skansen 8 - administrationen (udlejning, bogholderi, ledelse )- holder JULELUKKET fra fredag den 20.12.2024 kl. 12:00. Vi er tilbage på Skansen mandag den 6. januar 2025 kl. 8:00
Egernvej 69 A - driftskontoret (viceværter, indflytning, udflytning, fejl/mangler ved boligen) - holder ÅBEN mandag den 23.12., fredag den 27.12. samt mandag den 30.12. som normalt kl. 8:00-12:00
Ved uopsættelige fejl i eller udenfor boligen, som IKKE kan vente til først-kommende hverdag, kan du kontakte vagttelefonen 75 22 11 12 tryk 0
Vi ønsker dig en rigtig glædelig jul og et godt nytår.
Så er der nye datoer for ONSDAGSKLUBBEN 2025
Så er der nye datoer for ONSDAGSKLUBBEN 2025
Programmet for ONSDAGSKLUBBEN ligger nu klar her.
Onsdagsklubben holder til i Trivselshuset med super mange gode og interessante foredrag og samvær.
Trivselshuset ligger på Isbjerg Møllevej 28. Opslaget kan du også læse under Trivselshuset.
Stillingsannonce Ejendomsfunktionær - STILLINGEN ER NU BESAT
Nu er vi igang med udlejning af 12 nyopførte boliger i Næsbjerg
Nu er vi igang med udlejning af 12 nyopførte boliger i Næsbjerg
Så er det i dag vi tilbyder de 12 nye boliger i Næsbjerg - Krohøjen 1AB - 11AB.
Tjek din indbakke om du har fået tilbud, tilføj post@aabvarde.dk til dine kontakter, og tjek spam eller reklame mappen, om mailen er røget ind forkert.
Kan du ikke se nogen mail overhovedet, så ring til Elin Lund - 22 49 55 66, så får vi tjekket det op
I uge 46 vil vi være på Krovej, hvor vi vil have en lejlighed klar til fremvisning.
Boligerne er til indflytning 15.2.2025.
Er du ikke skrevet op til boligerne, så kontakt os endelig.
.
Referater fra afdelingsmøder 2024
Referater fra afdelingsmøder 2024
Referaterne for afdelingens møde for 2024 bliver lagt op på
Find Afdeling (den adresse du tilhører) / Nyheder
Opdaterede afdelingsbestyrelser finder du på
Menu / Om boligforning / Afdelingsbestyrelser
Første spadestik på Kastanjevangen i Sig
Første spadestik på Kastanjevangen i Sig
Mandag den 16. september 2024 havde AAB det 1. spadestik til 24 nye lejeboliger i Sig.
Boligerne er AAB`s nye afdeling 32, med adressen Kastanjevange 3-35, rækkehuse af 2 boliger, 5 rækker med 93 m² og 101 m², 7 rækker med 103 m² og 115 m² - alt i alt 24 boliger, som er til forventelig overtagelse februar 2026
Vi åbner snart op på hjemmesiden for afd. 32, men for øjeblikket kan vi præsentere billederne det 1. spadestik
I dagens anledning overlod AAB`s formand, Carsten Schultz-Nielsen, det første spadestik til Paya, der sammen med Vardes Borgmester Mads Sørensen, tog de første spadestik. AAB håber nemlig at de nye boliger også falder i børnenes smag, og tak til Paya for indsatsen.
HAR DU FÅET EMAIL FRA POST@AABVARDE.DK
HAR DU FÅET EMAIL FRA POST@AABVARDE.DK
Vi har nu indkaldt alle beboere til afdelingsmøde.
Indkaldelsen er sendt til DIN EMAIL som du har oplyst til os.
Tjek derfor din email.
Er mailen ikke i din INDBAKKE, så skal du tjekke UØNSKET / SPAM / REKLAME m.m.
Du kan søge efter afsender post@aabvarde.dk , og tilføj os som kontakt.
Har du fået indkaldelsen OMDELT, er det fordi vi IKKE har den korrekte email eller ingen email på dig, så kontakt os, så vi kan få det rettet.
Problem med at læse PDF dokument sendt til din mail
Problem med at læse PDF dokument sendt til din mail
1. Tjek, om du har en PDF-læser installeret
- Det første skridt er at sikre, at du har en PDF-læser installeret på din telefon. De fleste smartphones kommer med en indbygget PDF-læser, men hvis du ikke har én, kan du downloade en fra din app-butik. Nogle populære muligheder er:
- Adobe Acrobat Reader (tilgængelig på både Android og iOS)
- Google PDF Viewer (til Android)
- Apple Books (til iOS)
2. Opdater din PDF-læser
- Hvis du allerede har en PDF-læser installeret, men filen ikke åbner, kan det være nødvendigt at opdatere appen. Gå til din app-butik (Google Play Store eller Apple App Store), søg efter din PDF-læser, og se om der er en tilgængelig opdatering.
3. Prøv at åbne PDF-filen fra en anden app
- Hvis det ikke virker at åbne filen fra den app, du bruger, kan du prøve at åbne den fra en anden app. For eksempel:
- Åbn din filhåndtering (f.eks. Filer på iOS eller Mine filer på Android), find PDF-filen, og prøv at åbne den derfra.
- Hvis du har fået filen via e-mail, kan du prøve at åbne den direkte fra din e-mail-app.
4. Brug en alternativ PDF-læser
- Hvis intet af ovenstående virker, kan du prøve at bruge en anden PDF-læser. Der er flere tilgængelige i app-butikkerne, som kan være mere kompatible med din PDF-fil.
5. Genstart din telefon
- Som en sidste udvej kan du prøve at genstarte din telefon. Dette kan nogle gange løse midlertidige softwareproblemer, der forhindrer åbning af filer.
6. Prøv at åbne PDF-filen på en anden enhed
- **Brug en computer**: Send PDF-filen til dig selv via e-mail eller overfør den til din computer via USB. Prøv derefter at åbne filen på din computer ved hjælp af en PDF-læser som Adobe Acrobat Reader.
- **Brug en tablet**: Hvis du har adgang til en tablet, kan du forsøge at åbne filen der. Tablets har ofte større skærme og bedre PDF-læser-apps, hvilket kan gøre det nemmere at håndtere store eller komplekse PDF-filer.
- **Brug en anden telefon**: Hvis du har adgang til en anden smartphone, kan du prøve at åbne filen der.
Afdelingsmøder September 2024 sendes ud til din email
Afdelingsmøder September 2024 sendes ud til din email
Vi sender nu indkaldelserne til afdelingernes afdelingsmøde ud til din email.
Husk derfor at tjekke din email iløbet af uge 32 og 33 - tjek evt. om mailen er i din spam / uønsket post.
Der vil på indkaldelsen står om der er tilmelding til netop dit møde, og hvornår vi senest skal modtage dine forslag til mødet.
Forslag vil ligge på afdelingens side 1 uge før mødet - du kan også kigge ind på kontoret Skansen 8, hvor forslag vil ligge fremme.
Vi glæder os til at se dig - det er din afdeling, dit hjem og udeområde, så brug din indflydelse til at gøre en forskel.
Senior Onsdagsklubben
Senior Onsdagsklubben
Onsdagsklubben er klar med nye events.
Se kalenderen her - samt tilmeldingen til arrangementet i Bowlingcenteret
NY DRIFTSASSISTENT
NY DRIFTSASSISTENT
VELKOMMEN TIL BO UHRE MADSEN
Det er med stor fornøjelse, at vi kan fortælle, at vi har ansat Bo, som er 29 år gammel, uddannet VVS- & Energispecialist, og netop blevet uddannet energiteknolog for nogle dage siden.
Bo bor i Varde sammen med sin kone og deres tre børn.
Bo har første arbejdsdag den 1. august, og den første måned vil gå med at komme rundt i organisationen og oplært af nogle af sine kommende opgaver.
SOMMERFERIE
SOMMERFERIE
SOMMERFERIE I AAB
Vi holder lukket i uge 29 og 30 i Administrationen på Skansen 8
Driftskontoret har telefonisk åben som normalt kl. 08:00 - 12:00 alle hverdage på 75 22 11 12 tryk 2
Vagttelefonen 75221112 tryk 0 kan benyttes ved akutopståede fejl og mangler, eller situationer der kræver en håndværker, som ikke kan vente til vi
er tilbage igen mandag den 29.7.2024
Vi er allerede nu - og også de efterfølgende uger - i gang med at afvikle ferie, så vi håber på jeres tålmodighed og forståelse for, hvis vi ikke kan
håndtere en forespørgsel eller udføre et stykke arbejde i denne og kommende periode.
Med det ønsker vi jer alle en dejlig sommer
Det første spadestik i Nr. Nebel
Det første spadestik i Nr. Nebel
Torsdag den 6.6.2024 havde vi det første officielle spadestik til de 39 nye boliger i Nr. Nebel
Tak til jer der kom forbi - og vi håber at se mange flere til rejsegildet
Lukkedage hos AAB
Lukkedage hos AAB
AAB holder lukket følgende dage - såvel i administrationen som i driften - som er ud over de nationale helligdage :
- onsdag den 1. maj i forbindelse med Arbejdernes Internationale Kampdag
- fredag den 10. maj - dagen efter Kr. Himmelfartsdag
- onsdag den 5. juni - Grundlovsdag
I tilfælde af akut udbedring af fejl eller opstået mangler kan vagttelefonen benyttes som normalt på 75 22 11 12 tryk 0 såfremt udbedringen ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Nr. Nebel - foreløbige bygningsoversigt og plantegninger
Nr. Nebel - foreløbige bygningsoversigt og plantegninger
Vi har nu lagt det materiale op på byggeriet Gml. Rådhusgrund, Nr. Nebel.
Materialet kan rekvires ved at kontakte udlejning@aabvarde.dk - du kan også se det her på hjemmesiden under Nyt fra afdelingen
Indkaldelse til den årlige generalforsamling
Indkaldelse til den årlige generalforsamling
Hermed offentliggøres dato for afholdelse af Generalforsamlingen for AAB Varde.
Dagsordenen for mødet kan du hente her
Annoncen er i UgeAvisen Varde, i dag, onsdag den 17.04.2024
Aktivitetskalender Seniorklubben forår sommer 2024
Aktivitetskalender Seniorklubben forår sommer 2024
Så er der arrangementer for seniorer klar her.
Trivselshuset findes under afdelingen Isbjerg Parten
Du kan nu skrive dig op til de nye 12 boliger i NÆSBJERG
Du kan nu skrive dig op til de nye 12 boliger i NÆSBJERG
Du kan nu skrive dig op på ventelisten til de nye boliger i Næsbjerg, Krohøjen 1 AB - 11 AB
Log først ind med dit medlemsnummer og pinkode.
Vælg herefter Menu / søg bolig
Nu vælger du knappen "udvidet søgning"
Her vælger du "rækkehuse"
Siden viser nu kun de rækkehuse vi udlejer, og du ruller ned til
Du tilføjer nu dit valg ved at klikke på den grønne linie.
Du kan herefter, ved at klikke på dit navn øverst oppe, vælge "min søgeside"og dine valg vil nu komme frem som små breve
Kom til Nr. Nebel Skærtorsdag og Langfredag
Kom til Nr. Nebel Skærtorsdag og Langfredag
Vi er på torvet i Nr. Nebel både Skærtorsdag og Langfredag kl. 11:00 - 13:00 ved Brugsen.
Her kan du også blive skrevet op til de nye boliger vi skal bygge på den gml. rådhusgrund.
Vi har lidt materiale med omkring projektet, og de forskellige boliger, så kom endelige hen oghilse på.
kontoret er lukket Onsdag den 20.3
kontoret er lukket Onsdag den 20.3
Grundet internt kursus lukker telefonerne kl. 10:00.
Vi åbner telefonerne igen Torsdag 21.3 kl. 08:00 - 12:00
Vagttelefonen 75221112 tryk 0 er altid åben 24-7
Aconto VARMEN stiger pr. 1.5.2024
Aconto VARMEN stiger pr. 1.5.2024
Din Forsyning har igen for 2024 varslet forhøjet priser på fjernvarmen. Priserne hos Din Forsyning kan man se på Din Forsynings hjemmeside.
Boligforeningen har derfor hævet aconto indbetalingen for VARMEN med 8% gældende pr. 1.5.2024.
Der vil komme mails / breve ud omkring stigningen til de enkelte lejere.
Stigningen er frivilligt.
Vi har valgt det, for at du skal undgå for stor efterregning på VARMEN for 2024, men det er dit valg, og ønsker du ikke stigningen, kan du
kontakte os 75221112 tryk 1 for udlejning, eller send en mail til udlejning@aabvarde.dk - du skal dog kontakte os SENEST DEN 11.4.2024
Papirsklip modeller om fremtidens Boulevard Kvarter udstillet på Nationalmuseet
Papirsklip modeller om fremtidens Boulevard Kvarter udstillet på Nationalmuseet
Beboerne i Boulevard Kvarteret har været til festaften på Nationalmuseet.
Ca 40 beboere fra Isbjerg Parken, Vest Parken, Lerpøtparken og villakvarteret i området, har i forbindelse med et forskningsprojekt om ”hvordan skal vi bo i fremtiden” deltaget i en Workshop på Museet FLUGT. Workshoppen blev afholdt i januar 2024 og var styret af forskere fra Nationalmuseet og Varde Museerne.
I går, 22.1.2024 var det så ”store finale aften” hvor 5 forskellige boligforeninger i samarbejde med private villaejere i områderne udstillede papir klip/ papir modeller for drømme og ønsker til fremtiden.
Det kgl. Danske Videnskabelige Selskab, Videnskabens Selskab, stod for arrangementet på Nationalmuseet, og det var en kæmpe succes for de knap 300 deltagere.
På billederne ses papir klip / modellerne fra Boulevardkvarteret (den blå farve skyldes belysningen på museet.
Samtidig skal det da lige bemærkes, at Majbritt Theilgaard Iversen, som er formand for afdelingsbestyrelsen i Isbjerg Parken, har udstillet et af sine egne billeder i festsalen på Nationalmuseet.
Det Boligsociale Team skal have et STORT TAK herfra
Du kan også følge vores fagblad BOLIGEN og læse deres fine artikel fra mandag aften på Nationalmuseet
Skriv dig på ventelisten til byggeprojektet i Nr. Nebel
Skriv dig på ventelisten til byggeprojektet i Nr. Nebel
Da byggeriet stadig er et projekt, kan du ikke vælge en specifik boligstørrelse, men du kan med stor fordel allerede nu skrive dig op til selv projektet, altså de 39 nye lejemål vi bygger på Den gamle Rådhusgrund i Nr. Nebel
Vi kalder den PROJEKT NR. NEBEL - Rådhuset.
Du kan få en lille smagsprøve på her
Du logger ind som du plejer med dit medlemsnr. og adgangskode øverst på siden - har du ikke et nr., så tryk på "opret" og følg denne vejledning først.
Så går du til højre til MENU
klik på SØG BOLIG
Der kommer nu et nyt windows med rullepanel, hvor du skal rulle /scrolle ned til du finder dette
Uanset at du KUN kan vælge 2 rums 50 m², så sætter du et klik i den lille firkant, og du er nu på ventelisten til vi senere udbyder de mere specifikke boliger.
klik på dit navn
klik på Min søgeside, og så kan du se, hvad du har valgt (klikket af)
Opstår der spørgsmål så kontakt os 75221112 tryk 1 for udlejning eller mail udlejning@aabvarde.dk
OPFØRSEL AF 39 BOLIGER I NR. NEBEL
OPFØRSEL AF 39 BOLIGER I NR. NEBEL
AAB kunne den 19.12.2023 sætte underskrift på aftalen om at bygge 39 nye almene udlejningsboliger i Nr. Nebel, på den gamle rådhusgrund.
Du kan få en lille smagsprøve af projektet her
Ønsker du at skrive dig op allerede nu, så kontakt udlejning@aabvarde.dk
Referat ekstraordinær generalforsamling
Referat ekstraordinær generalforsamling
Det blev enstemmigt vedtaget, at Rådgivnings- og Revisionsvirksomheden BDO laver årsregnskabet 2023 for AAB.
referatet kan du læse her
JULELUKKET 2023
JULELUKKET 2023
Skansen 8 holder lukket. Det er administration, udlejning og bogholderiet
Driftkontoret har telefonen åben alle hverdage - altid mellem kl. 08:00 - 12:00.
75221112 tryk 2.
Har du behov for AKUT hjælp, kan du kontakte vagten - ring 75221112 - tryk 0
Ved brand ring ALTID 112
Indkaldelse til EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Indkaldelse til EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Ved opslag her og i UgeAvisen Varde, indkaldes hermed til EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING.
Indkaldelsen med dagorden kan du læse her
Referat OB møde 09.11.2023
Referat OB møde 09.11.2023
Alle referater kan læses på siden Menu/om boligforeningen/bestyrelsesmøder
Læs referater fra afdelingsmøderne
Læs referater fra afdelingsmøderne
Alle afdelingsmøder er afsluttet og under hver afdeling (adressen) f.eks. Isbjerg Parken, kan du læse referatet.
Under afdelingen, nyt fra afdelingen - find det referat afdelingsmøde 2023 og klik på linket.
God fornøjelse
Vi havde for første gang et event i Sportium - Fremtidens afdelingsmøder -
hvor vi afviklede 4 møder om formiddagen og 4 møder om eftermiddagen.
Vi synes selv det var en succes med mange fremmødte - og STOR tak for jeres positive tilbagemeldinger, og for jeres
fremmøde.
Her er lige stemningsbilleder fra fællesfrokosten, hvor "Bo Trygt" fra Trygfonden havde et kort oplæg.
Forslag til afdelingsmøder
Forslag til afdelingsmøder
Indkomne forslag samt dagsorden til afdelingsmøderne kan læses under den respektive afdeling.
Vi glæder os til at holde møde med jer
OPDATERING - Manglende PBS husleje opkrævning -
OPDATERING - Manglende PBS husleje opkrævning -
Manglende PBS husleje opkrævning.
OPDATERING:
Huslejeopkrævningen bliver kørt af PBS i nat.(28.8-29.8)
Jer der har betaling via Betalingsservice, vil opkrævningen ske fuldstændig som det plejer til den 1.9.2023, dog modtager I ikke en betalingsoversigt igen, men beløbet vil fremgå via jeres betalingskonto i banken.
Jer der har betaling på anden vis vil modtage girokort som sædvanlig.
Indkaldelser til afdelingsmøder
Indkaldelser til afdelingsmøder
Indkaldelserne til afdelingsmøderne er i gang med at blive omdelt i denne uge 34.
Dagsordenen kan du finde for din afdeling under Beboer-Find Afdeling- vælg dit boligområde- Nyheder fra afdelingen: Her vælger du Dagsorden (xx)09.2023
Her vil der også blive lagt indkomne forslag ind - 1 uge før mødet.
Husk disse skal sendes til enten din afdelingsbestyrelse eller til post@aabvarde.dk og SENEST 2 uger før mødet.
Du er velkommen til at tilmelde dig afdelingsmødet ved at sende en mail til el@aabvarde.dk - nogle afdelinger er der tilmeldingskrav, det står på indkaldelsen.
Vi glæder os til at se dig - tag din nabo med.
Sommerferie uge 33
Sommerferie uge 33
På Skansen 8 - udlejning, bogholderi, og øvrig administration - holder vi en lille ferie i uge 33
fra og med mandag den 14.8.2023 til og med søndag den 20.8.2023
Driftskontoret er åben som sædvanligt på telefon 75221112 tryk 2 alle hverdage fra kl. 08:00 - 12:00
Dog lukker driftskontor den 15.8.2023 telefonen kl. 10:45 denne dag
Herefter er det vagttelefon 75221112 tryk 0
Rigtig god sommer
Har du udfyldt Samtykkeerklæringen til Ny Digital Postkasse ?
Har du udfyldt Samtykkeerklæringen til Ny Digital Postkasse ?
Den 1.1.2024 overgår AAB til digital kommunikation via Ny Digital Post.
For at kunne kommunikere digitalt med dig enten via E-boks eller Mit.dk eller fremtidige andre offentlige digitale postkasser,
så skal vi bruge din samtykke.
Download dokumentet Samtykkeerkæringen her og udfyld via Adobe programmet, og send retur til os via mail post@aabvarde.dk
Du kan også printe den ud, og aflevere den i vores brevpostkassen Skansen 8.
Fjernvarmen stiger pr. 1.8.2023
Fjernvarmen stiger pr. 1.8.2023
DinForsyning hæver prisen på fjernvarmen pr. 1.8.2023
Vi vil gerne være på forkant med situationen og hæver derfor ligeledes aconto indbetalingerne med 15% pr. 1.9.2023.
Ønsker du IKKE at din aconto for varmen skal hæves, så skal du rette henvendelse til administrationen, Skansen 8 udlejning@aabvarde.dk
Læs nyheder fra Søparken / Højgårdsparken
Læs nyheder fra Søparken / Højgårdsparken
Afdelingsbestyrelsen har lagt flere nyheder op til jer beboere i Søparken Højgårdsparken
referater, parknyt og invitation til Grillfest
Læs nyheder fra Ringkøbingvej
Læs nyheder fra Ringkøbingvej
Afdelingsbestyrelsen har lagt flere nyheder op til jer beboere på Ringkøbingvej
referater, invitationen m.m - og der hænges opslag op i opgangene
Varde Open Air
Varde Open Air
Husk at gården og garageanlægget er periodevis afspærret i forbindelse med Varde Open Air
Lejere af garageanlægget har modtaget omdelt skrivelse herom.
AFBRÆNDINGSFORBUD OGSÅ I AAB
AFBRÆNDINGSFORBUD OGSÅ I AAB
Vi gør opmærksom på, at afbrændingsforbuddet også er gældende, når man bor til leje.
Det er derfor IKKE tilladt at bruge NOGEN FORM for grill på fællesområderne uanset underlag.
Vi henstiller også til at man IKKE RYGER ude i fællesområderne på græsarealerne, hvor der er særlig stor brandfare.
Du skal altid følge de offentlig anvisning, som bl.a. kan læses her
ER DU DET MINDSTE I TVIVL: SÅ LAD VÆRE.
GÆSTEKORT, vejledning fra UnoPark
GÆSTEKORT, vejledning fra UnoPark
Hvis du ikke har fået oprettet GÆSTEKORT til parkering, så følg vejledningen her. Det er kræver at du har modtaget en SMS fra ParkQO.
Har du ikke modtaget en SMS eller skal flere mobilnummer tilkoblet, skal du kontakte driftskontoret.
Har du fået en parkeringsafgift, så skal du kontakte UnoPark på tlf. 70209204
Har du andre spørgsmål til parkeringen, app`en eller lignende, så kontakt driftskontoret på 75221112 tryk 2 eller send en mail drift@aabvarde.dk
GRUNDLOVSDAG ER LUKKEDAG
GRUNDLOVSDAG ER LUKKEDAG
HUSK på mandag den 5. juni er en særlig dag,
og derfor holder vi lukket
Vagttelefonen kan naturligvis altid kontaktes på 75221112 tryk 0,
hvis situationen ikke kan vente til tirsdag den 6.6., hvor vi åbner telefonen kl. 08:00.
Hovedrengøring trappeopgange i Isbjerg Parken
Hovedrengøring trappeopgange i Isbjerg Parken
Den planlagte hovedrengøring af trappeopgangene i Isbjerg Parken er grundet sygdom rykket til uge 20 (15.5-22.5)
Vi opfordrer stadig jer beboere til at være med til at jeres trappeopgange og fællesarealer fremstår pæne og renlige, ved ikke at stille affaldsposer og andet i opgangene.
Tøm postkasserne så de ikke står fyldte, smid reklamerne ud i containerne, og ønsker du ikke at modtage reklamer, så få bestilt et NEJ TAK skilt - vi hjælper gerne med det.
Regulering af rågereder i Isbjerg Parken
Regulering af rågereder i Isbjerg Parken
I perioden 3.5.2023 til 15.6.2023 vil der være jægere med gule veste på i området.
Jægerne har, med godkendelse fra Naturstyrelsen, opgaven at regulere antallet af rågereder i vores træer i Isbjerg Parken.
Til jer med børn kan I med fordel allerede nu tale med jeres børn om hvorfor der går jæger rundt i området.
https://naturstyrelsen.dk/media/186005/information-om-raager.pdf
Lukkedage i maj 2023
Lukkedage i maj 2023
AAB har lukket ifm flere helligdage i maj måned.
Indkaldelse til Generalforsamling 30. maj 2023 kl. 19:00
Indkaldelse til Generalforsamling 30. maj 2023 kl. 19:00
Loppemarked til Folkefesten
Loppemarked til Folkefesten
Til Folkefest i Varde vil afdelingsbestyrelsen for Isbjerg Parken afvikle et stort loppemarked.
Man kan booke en 2*2 meter plads.
Varsling om afprøvning af årlig sirene varsel
Varsling om afprøvning af årlig sirene varsel
Forsvartministeriet afprøver varslingssirenerne igen i år den 3. maj.
PÅSKE LUKKET
PÅSKE LUKKET
VI HOLDER PÅSKEFERIE
Vagttelefonen kan benyttes på 75 22 11 12 tryk 0, hvis du har et problem, der IKKE kan vente til næste hverdag.
Ved brand og ulykke ring altid 112
Status nybyggeri Nr. Nebel, Næsbjerg og Gærdet i Varde
Status nybyggeri Nr. Nebel, Næsbjerg og Gærdet i Varde
Status på AAB’s byggerier i Nr. Nebel, Næsbjerg og Varde
Arbejdernes Andels-Boligforening har 3 meget spændende byggerier på vej, og allerede nu oplever vi en
rigtig stor efterspørgsel på de kommende boliger.
Nr. Nebel
Her planlægger vi opførelse af i alt 39 boliger på dele af den ”gamle rådhusgrund”. Boligerne vil blive
bygget op omkring et fælles uderum, som bl.a. indeholder en større pavillon.
9 af boligerne vil være rækkehuse på ca. 100 kvm.
12 boliger vil være i stueplan på ca. 90 kvm med egen lille have
12 boliger vil være på 1. sal med to altaner på ca 90 kvm
6 boliger i hhv. stue og på 1. sal på godt 50 kvm
Der er i byggeriet tænkt meget på mulighederne for et fællesskab, og derfor er uderummet også tænkt ind
som et sted, hvor man som beboer kan mødes uden der er generende trafik. Bilerne parkeres på enten en
gratis p-plads eller i et betalt og reserveret carport ved indgangen til bebyggelsen
Byggeriet er lige nu i udbud, og vi forventer der kan ske indflytning i starten af 2025.
Næsbjerg
Her planlægges der opførelsen af 14 boliger på Krohøjen i kommunens nye udstykning. Boligerne vil komme til
at ligge i en vifte omkring et fællesområde, hvor der ikke vil være kørende trafik.
14 boliger som rækkehus med 2 i hver række
Byggeriet har afventet en afklaring omkring varmeforsyningen, så der er endnu ikke nogen dato for,
hvornår byggeriet står færdigt.
Gærdet i Varde
Her planlægges ca. 22 boliger opført som rækkehuse i mindre klynger. Byggeriet vil i sin indretning være
rettet mod seniorer, men ville kunne søges af alle aldersgrupper. Boligerne forventes at blive på ca. 100
kvm. Byggeriet forventes at være indflytningsklart medio 2025.
Stemnings fotoes fra FORMIDDAGSFÆLLESSKABET
Stemnings fotoes fra FORMIDDAGSFÆLLESSKABET
Her lidt stemningsbilleder fra det første FORMIDDAGSFÆLLESSKABET den 15. marts
om GRØNLAND v/ Birgit Schjællerup
Ny aftale om indførsel af parkeringskontrol i Isbjerg Parken
Ny aftale om indførsel af parkeringskontrol i Isbjerg Parken
Informationen omkring den nye parkeringskontrol kan du læse her
Aftalen med UnoPark træder i kraft pr. 1.5.2023.
Efter den 15.4.2023, når AAB har sendt de modtagne skemaer retur, vil beboerne få en SMS og et link til parkerings app fra UnoPark.
Spørgsmål til ordningen kan rettet til driftskontoret drift@aabvarde.dk eller telefon 75221112 tryk 2.
Spørgsmål vedr. regler og lovgivning samt klage over en afgift skal sendes til UnoPark.
Udlejning af Trivselshuset i Isbjerg Parken
Udlejning af Trivselshuset i Isbjerg Parken
Er du beboer i Isbjerg Parken hos AAB (Egernvej - Hjortestien - Isbjerg Møllevej) og skal du afholde et arrangement eller en lille fest / sammenkomst, så kan Trivselshuset nu udlejes i weekender.
Du kan leje Trivselshuset
- fredage i tidsrummet 16:00 - 20:00
- lørdage i tidsrummet 10:00 - 22:00
- søndage i tidsrummet 12:00 - 16:00
Betingelserne for at leje Trivselshuset kan du se under afdelingen Isbjerg Parken / Trivselshuset
Du kan også hente pdf dokumentet her
Vil du være med i FORMIDDAGSFÆLLESSKABET
Vil du være med i FORMIDDAGSFÆLLESSKABET
Kom og vær med i "Formiddagsfællesskabet"
Det er for alle beboere i AAB, så deltag endelig, og mød naboen du ikke kender endnu.
Et mega spændende program, se og læs her
Årsopgørelsen for vand og varme er på trapperne
Årsopgørelsen for vand og varme er på trapperne
Venter du med længsel på din årlige opgørelse for dit vand og varmeforbrug for 2022 ?
Det kan vi godt forstå - og det er lige på trapperne.
Som altid - så bliver beløbet du skal have tilbage modregnet i din APRIL HUSLEJE.
Skal du betale ekstra - så trækker vi det med MAJ HUSLEJEN - og skal du betale mere end 1500 kr. så fordeler vi det automatisk over 3 måneder.
Vi arbejder på at få alt pakket og omdelt INDEN vi går på påskeferie den 1.4.2023 - og det er IKKE en aprilsnar
Vil du være frivillig hjælper til Folkefestivalen
Vil du være frivillig hjælper til Folkefestivalen
Som optakt til BL Danmarks Almene Boligdage er Varde en af de 5 byer, hvor der vil blive afholdt
FOLKEFESTIVAL.
Hvis du synes det lyder spændende, og noget du kunne tænke dig at være en del af, så læs mere her
Ny affaldsordning i Varde Kommune
Ny affaldsordning i Varde Kommune
Din Forsyning har sendt meddelelser om den nye affaldsordning ud via Varde Kommune, og dette sker i din Eboks / Mit.dk
Du kan læse meddelelsen her - har du spørgsmål til sorteringen, så er det Din Forsyning du skal kontakte eller meresortering.dk
Her kan du evt. hente økonomisk hjælp
Her kan du evt. hente økonomisk hjælp
Flere borger kan have brug for økonomisk støtte.
Er du en af dem, så er der muligvis hjælp at hente her.via Varde kommune.
Kender du en nabo, der kunne have brug for denne hjælp, så spred budskabet.
JULELUKKET
JULELUKKET
Vi ønsker alle vores beboere, medlemmer, kollegaer og samarbejdspartnere
EN RIGTIG GLÆDELIG JUL & ET GODT NYTÅR.
Administrationen, udlejningen samt bogholderiet på Skansen 8, holder lukket fra og med den 23.12.2022 til og med 1.1.2023.
Driftskontoret, viceværter, indflyttersyn og fraflyttersyn holder
åbent i hverdagene fra kl. 08:00 - 12:00 alle dage på telefon 75221112 tryk 2.
Har du akut brug for hjælp, en situation, der ikke kan vente til den næste hverdag, så kan vagttelefonen benyttes 75221112 tryk 0
Ved brand eller ulykke ring altid 112
Snerydning er i gang
Snerydning er i gang
Hedeselskabet Danmark er i fuld gang.
De kommer rundt så hurtigt det er muligt, men de er ikke i alle afdelinger på samme tid.
Pas altid godt på dig selv, når du går ud.
MANGLENDE SALTNING OG SNERYDNING
MANGLENDE SALTNING OG SNERYDNING
Natten til mandag morgen blev der desværre ikke saltet og ryddet for sne
Det er en fejl fra Hede Danmark, som er bestilt til at sørge for vinterbekæmpelsen bla. for hele AAB.
Firmaet har været ude her til morgen, tirsdag.
Vil beklager meget på vegne af Hede Danmark.
Røgprøve i Isbjerg Parken
Røgprøve i Isbjerg Parken
Torsdag den 24. november vil der blive lavet en kontrolleret røgprøve ude i Isbjerg Parken ( Egernvej - Hjortestien - Isbjerg Møllevej)
Dette er et forsøg ifht. til bekæmpelse af skadedyr.
Dette til information, så der ikke opstår misforståelse ifht. hvad røgen er, og hvor den kommer fra.
Sådan virker VÆRKTØJSKASSEN
Sådan virker VÆRKTØJSKASSEN
Værkstøjskassen er en hjælp til dig, der har brug for en ekstra hånd til helt almindelige opgaver i dit hjem.
Se flere informationer under Menu - om Boligforeningen
nyt fra afd. 17 Søparken Højgårdsparken
nyt fra afd. 17 Søparken Højgårdsparken
Afdelingsbestyrelsen nyheder kan du læse under afdelingen / Søparken Højgårdsparken / nyt fra afdelingen
Spam mails i omløb
Spam mails i omløb
Der er igen spam mails i omløb, om at købe iTunes gavekort, så det viser, at det er Michael Kornager, der beder dig om en tjeneste.
Slet mailen omgående, send den IKKE videre.
Igen, ingen fra AAB vil nogensinde bede nogen om at købe en ydelse. Vi vil altid sørge for dette i vores administration.
Så slet mailen omgående.
Tak
Indkaldelser / dagsorden til afdelingsmøder
Indkaldelser / dagsorden til afdelingsmøder
Indkaldelsen med dagsorden og budget for 2023 kan du hente under den afdeling, du bor.
Alle indkaldelser er omdelt senest den 5. august 2022
Loppemarked i Søparken Højgårdsparken
Loppemarked i Søparken Højgårdsparken
Udlejning af nyrenoverede boliger på Abildvej
Udlejning af nyrenoverede boliger på Abildvej
FALSKE SMS OG MAILS I OMLØB
FALSKE SMS OG MAILS I OMLØB
VÆR OPMÆRKSOM
MISBRUG AF MAIL OG MOBIL NUMMER
Der florerer igen en hel del SMS og mails, hvor AAB er afsender, enten ved at Michael Kornager er afsender eller en anden med tilknytning til AAB.
AAB vil ALDRIG bede nogen beboer, afdelingsbestyrelser eller organisationsbestyrelse om at lave et arbejde eller en ydelse via SMS eller mail. Dette vil vi ALTID holde internt i administrationen. Et sådant arbejde eller ydelses vil altid være forud aftalt.
Modtager du en sådan SMS eller mail, skal du ALDRIG svare tilbage til afsenderen i den tråd, men ALTID slette den, og evt. ring AAB op.
Rejsegilde på Skolebakken-Abildvej
Rejsegilde på Skolebakken-Abildvej
Den 29. Juni blev der afholdt et lille rejsegilde for vores renoveringsprojekt på Skolebakken - Abildvej.
Blok 3 - Abildvej - er den sidste række af boligerne, så vi kan snart se en ende på det.
Susanne fra afdelingsbestyrelsen bød velkommen og holdt en meget fin tale, hvor byggeriet og hele byggefasen blev rost.
Herefter tog 2. viceborgmesteren Steen Holm Iversen ordet, og roste den almene sektor for renoverings- og nybyggeri projekterne.
Hans Henrik Høj Nielsen, dirkektør for Fulendt, der er rådgivende inginiør for projektet, takkede alle håndværkerne og boligforeningen for et utrolig godt samarbejde.
Afdelingen var herefter vært til de tradionelle grill pølser med brød og vand.
Overrækkelse af donation fra Velliv
Overrækkelse af donation fra Velliv
I AAB er vi rigtig stolte over, at vores helhedsplan i Isbjergparken – som vi har sammen med VBA´s Lerpøtparken – har fået en donation på kr. 50.000,- til det fortsatte arbejde med forskellige aktiviteter for både børn unge og ældre.
Stor tak til Velliv Foreningen – det sætter vi umådelig meget pris på
Overrækkelsen skete den 30. juni 2022 ved et meget fint arrangement, hvor alle blev lykønsket og fejret.
Referat fra Generalforsamling
Referat fra Generalforsamling
Den 30.5.2022 afholdt AAB vores årlige generalforsamling.
Du kan læse referatet her, og efterfølgende under fanen menu/om boligforeningen/generalforsamling.
Første afdelingsmøde i SIG
Første afdelingsmøde i SIG
Efter endt byggeri på P.O.Pedersens Vej 1-3 i Sig, har beboerne nu haft det første afdelingsmøde.
Se video fra renoveringsprojektet på Skolebakken Abildvej
Se video fra renoveringsprojektet på Skolebakken Abildvej
Se videoen her.
Helhedsplanen for afd. 7, Skolebakken Abildvej.
Projektet kan følges under afdelingens side, nyt fra afdelingen
SOMMERFERIE - VI HOLDER LUKKET
SOMMERFERIE - VI HOLDER LUKKET
Sommerferie lukket
Administrationen på Skansen 8 holder lukket
fra og med mandag den 8. august 2022
til og med fredag den 19. august 2022
Administrationen er udlejning, herunder tilbud og kontrakter på lejemål, økonomi, som er betalinger, både som debitor og som kreditor, samt almindelige henvendelser omkring
medlemsskaber og korrespondance generelt.
Driftkontoret, Egernvej 69 a, holder ikke lukket
Kontoret har telefontid hver hverdag mandag til fredag fra kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2
Du kan også sende mail til drift@aabvarde.dk
Driftkontoret er her du får fat på gårdmændene og bestilling af håndværker opgaver.
Udenfor normal telefontid kan du kontakte vagten - 75221112 tryk 0 - for opgaver, der IKKE kan vente til næste hverdag.
Ved akuthjælp (brand - ulykke) skal du naturligvis ringe 112
Indkørsel til garageanlægget Skansen 6-8-10
Indkørsel til garageanlægget Skansen 6-8-10
Garageanlæg Skansen 6-8-10 bliver spærret for ind- og udkørsel
I forbindelse med Open Air Varde, har vi fået besked fra Open Air bestyrelsen, at der bliver opsat opspærring,
således at indkørelse til gården og garageanlægget ikke er muligt i tidsrummet:
FREDAG DEN 29.7.2022 KL. 15:00 - 01:00 samt
LØRDAG DEN 30.7.2022 KL. 11:00 - 01:00.
Stillingsopslag EJENDOMSSERVICE TEKNIKER ELEV
Stillingsopslag EJENDOMSSERVICE TEKNIKER ELEV
Kunne du tænke dig at arbejde med beboerservice, grønne områder, vedligeholdelse og reparationer?
Elev i en boligforening
- Uddannelsen består af skoleforløb og praktik
- Uddannelsen til ejendomssericetekniker tager 3 år og 3 måneder
- 45 uger er skoleforløb - resten er praktikforløb
- Du skal have bestået grundforløbet for at blive ansat som elev
Du kan læse mere om uddannelsen her
Konstituering Organisationsbestyrelsen 2022
Konstituering Organisationsbestyrelsen 2022
VI SØGER EN KONTORELEV
VI SØGER EN KONTORELEV
LUKKET FREDAG 27. MAJ 2022
LUKKET FREDAG 27. MAJ 2022
AAB holder lukket fredag den 27. maj i forbindelse med Kr. Himmelfart.
I tilfælde af akut hjælp til udbedring af fejl eller akuit opstået mangler kan vagttelefonen benyttes
75221112 tryk 0
Brug kun vagttelefonen såfremt udbedringen ikke kan vente til først kommende hverdag.
Video fra renoveringen på Abildvej
Regulering af Rågekolonier
Beboerservice "Værktøjskassen"
Beboerservice "Værktøjskassen"
Vi kan nu tilbyde muligheden for at bestille "en hjælpende hånd" til småreparationer og andre mindre opgaver.
Indkaldelse til årlig GENERALFORSAMLING
Indkaldelse til årlig GENERALFORSAMLING
Vi afholder generalforsamling mandag den 30 maj 2022.
Video fra renoveringen på Skolebakken - Abildvej
Video fra renoveringen på Skolebakken - Abildvej
Her kan du se en fornyet video fra renoveringen på Skolebakken og Abildvej, hvor vi nu er gået i gang med nedrivningen af sidste etape, Abildvej
https://www.dropbox.com/sh/nmt7rc8sts2x5v0/AADYsFCY9-1qKbHDT-rNZz7na?dl=0
Husk det årlige afprøvning af sirenevarsling 4. maj
Husk det årlige afprøvning af sirenevarsling 4. maj
onsdag den 4. maj 2022 kl. 12:00 til 12:15
BETALINGSSERVICE - FORSINKET HUSLEJE APRIL 2022
BETALINGSSERVICE - FORSINKET HUSLEJE APRIL 2022
Vi beklager.
PBS/Nets har dannet huslejen - alle vil modtage normal opkrævning SENEST 2 hverdage før den 1.
Det betyder, at har du IKKE fået opkrævningen endnu, så vil den, iflg. Betalingsservice, komme frem til dig ONSDAG DEN 30. MARTS 2022.
Vi håber du vil dele denne information med din nabo.
Det er vigtigt for os at vores telefoner holdes ledig til almindelige drifts - og udlejnings henvendelser.
Se her vores flotte renovering af Skolebakken
Se her vores flotte renovering af Skolebakken
Vi er i gang med en renovering af rækkehusene på Skolebakken og Abildvej.
Skolebakken er nu "færdig" - se her filmen igennem processen
Referat organisationsbestyrelsesmøde
PÅSKELUKKET
PÅSKELUKKET
Foråret er skudt i gang, og med det følger Påsken
Administrationen holder lukket hele uge 15 fra og med fredag den 8. april til og med mandag den 18. april.
Henvendelser omkring udlejningen, ind- og udflytninger - vil derfor først være muligt fra den 19. april.
Driftskontoret holder åbent på telefonen 75 22 11 12 tryk 2, alle hverdage. Det er her, du får fat på viceværterne.
Vi ønsker jer alle en helt fantastisk Påske.
fotograf Michella Lyngbye Kornager
HUSLEJE FOR APRIL - MANGLENDE OPKRÆVNINGEN
HUSLEJE FOR APRIL - MANGLENDE OPKRÆVNINGEN
Du har endnu ikke modtaget din opkrævning for huslejen til April måned 2022.
Hverken via din Betalingsaftale med Nets/PBS eller via girokort. Nets/Betalingservice laver en kørsel i weekenden den 25. marts - 27. marts, så din huslejeopkrævning kommer frem til dig, så du kan betale din husleje retmæssigt til tiden 1.4.2022. Vi beklager forsinkelsen.
Referat organisationsbestyrelsesmøde
Har du problemer med duggede ruder ?
Har du problemer med duggede ruder ?
Boligforeningen får mange henvendelser omkring duggede ruder.
Videnscenteret Bolius.dk har rigtig mange og gode råd.
Bl.a. kan du læse mere om emnet her:
Referat Organisationsbestyrelsesmøde 22022022
Referat Organisationsbestyrelsesmøde 22022022
Referatet kan læses her, og vil efterfølgende kunne læses under Om Boligforeningen/Bestyrelsesmøde
Invitation til Grønt Idemøde
Invitation til Grønt Idemøde
Varde Kommune inviterer alle borgere til "Kom til Grønt Idemøde"
KONTORET ER LUKKET hele uge 7 for ekspeditioner
KONTORET ER LUKKET hele uge 7 for ekspeditioner
Men vi er ved telefonen på 75221112 mellem kl 8:00- 12:00
Driftskontoret har telefonen åben hele ugen mellem kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2
Administrationen er helt lukket torsdag og fredag
Hjemmesiden opdateres den 02.02.2022
Hjemmesiden opdateres den 02.02.2022
Onsdag den 2. Februar 2022 vil hjemmesiden være ude af drift fra kl. 06:00 - 10:00
Fejl i vaskeriudgiften.
Fejl i vaskeriudgiften.
Fejl i huslejeopkrævningen for vaskeri.
Der er desværre sket en fejl fra vores IT programmør ifm. udgiften til vaskeriet for november og december måned.
Fejlen svarer til udgiften for vaskeriforbruget i december.
Denne fejl bliver rettet op og udbetales via huslejen i marts måned.
Vi beklager.meget
Sådan går det med renoveringen på Skolebakken - Abildvej
Sådan går det med renoveringen på Skolebakken - Abildvej
Se video af renoveringen på Skolebakken.
https://www.dropbox.com/sh/nmt7rc8sts2x5v0/AADYsFCY9-1qKbHDT-rNZz7na?dl=0
Parknyt januar 2022 - Søparken Højgårdsparken
Parknyt januar 2022 - Søparken Højgårdsparken
Januar 2022 udgave af Park-Nyt kan læses her.
Denne og tidligere udgaver er lagt ind på afdelingen, under nyt fra afdelingen
Telemast nedtages - indkørsel spærret til Skansen
Telemast nedtages - indkørsel spærret til Skansen
Telemasten bliver nedtaget TIRSDAG DEN 18.1.2022
I tidsrummet 7:00 - 17:00 kan du derfor IKKE kører ind eller ud af garageanlægget og gården.
Skal du bruge din bil tirsdag den 18.1.2022 skal ud finde alternativ parkering INDEN kl. 7:00 tirsdag morgen den 18.1.2022.
Kloakseparering Østergade 10-12
Kloakseparering Østergade 10-12
Din Forsyning skal lave kloakseparering i Østergade, og i den forbindelse har AAB samtidig bestilt Vardeegnens Jord & Kloakservice til
opgravningen på vores grund. I den forbindelse vil der være en del støj fra maskinerne, der skal have adgang via porten i Østergade.
Adgangsvejen via porten, til skraldespande og postkassen kan i kort tid være spærret, men som udgangspunkt har I adgang hele tiden -
dog med de gener opgravningen naturligt vil give.
Den omdelte skrivelse kan du læse her
Brug af fællesvaskerier under Covid-19
Brug af fællesvaskerier under Covid-19
JULEFERIE
JULEFERIE
Vi ønsker alle vores beboere, medlemmer og andre følgere en rigtig glædelig jul, nogle hyggelige helligdage og fri dage samt et godt og lykkebringende nytår.
Vi ønsker at alle passer godt på sig selv - på hinanden - og jeres hjem.
Driftskontoret er åbent i hverdagene mellem jul og nytår på telefonen 75 22 11 12 - tryk 2 - fra kl. 08:00 til 12:00.
Er du kommet i en situation, der kræver øjeblikkelig handling, så kontakt vagttelefonen ved at ringe 75221112 - tryk 0
Husk altid at ringe 112 eller 114 hvis det et brand eller personskader.
GLÆDELIG JUL - VI SES IGEN DEN 3. JANUAR 2022
Ny Tele mast på Skansen
Ny Tele mast på Skansen
Så er der en revideret film fra Skolebakken klar
Så er der en revideret film fra Skolebakken klar
Rengøring af vinduer på Egernvej og Hjortestien
Manglende varme i radiatorer i Isbjerg Parken
Manglende varme i radiatorer i Isbjerg Parken
I forbindelse med DinForsynings arbejde på ledningsnettet, og genstart af varmen, har det vist sig, at der er kommet luft i radiatorerne.
Den 6.12.2021 arbejdede AAB og DinForsyning ude på adresserne i Isbjerg Parken, og de fleste steder er der igen varme på.
Har du stadig ingen varme i radiatorerne - én eller flere - så kontakt os nu på 75221112 - tryk 2
Ingen Varme /varmt vand i Isbjerg Parken
Ingen Varme /varmt vand i Isbjerg Parken
VARDE - VARME
Egernvej, Varde.
06. december 2021
På grund af arbejde på ledningsnettet er vi nødt til at afbryde varmen d. mandag d. 6. december mellem 08:00 til ca. 14:00 på Varde: Egernvej, Hjortestien, Isbjerg Møllevej, Lysningen.
Afbrydelsen har indvirkning på varmen i radiatorerne og det varme vand i hanen.
Facaderens på Egernvej / Hjortestien
Mundbind
Mundbind
Her bruger vi mundbind
Vi har en fejl på oprettelse og betaling af medlemsskab
Vi har en fejl på oprettelse og betaling af medlemsskab
Vi har desværre en fejl på betalingssystemet via Nets / Dibs systemet.
Nets er igang med at spore fejlen, så du kan p.t. ikke oprette dig som nyt medlem, men istedet kontakte os, så kan vi oprette dig via telefonen 75221112 tryk 1.
Nets forventer at der kan gå 1-2 hverdage.
Vi beklager.
Åhaven - indkørsel etableres
Åhaven - indkørsel etableres
Der er nu planlagt etablering af indkørslen (opkørsel) Gellerupvej / Åhaven.
Arbejdet forventes opstartet den 4.10.2021 - I kan stadig køre ind og ud, men skal forberede jer på ventetid til tider.
Asfalt udlægges den 6.10.2021
Ovennævnte er naturligvis med forbehold for omskifteligt vejr, men vi krydser fingre for, at det lykkes.
Dagsorden og Indkaldelse til afdelingsmøder 2021
Dagsorden og Indkaldelse til afdelingsmøder 2021
Alle er ved omdelt brev blevet indkaldt til afdelingsmøde.
Du kan under din afdeling finde dagsordenen og indkaldelsen til netop dit møde.
Mød op og vær medbestemmende over dit hjem - din bolig - din afdeling.
Husk forslag skal være skriftlige, og være fremsendt til kontoret Skansen 8 senest 14 dage før mødet.
Indkaldelse og dagsorden til den årlige generalforsamling 2021
Indkaldelse og dagsorden til den årlige generalforsamling 2021
Du kan læse indkaldelsen med dagsorden her
Indkaldelsen vil også komme i vores lokale ugeavis i uge 35.
Husk af forslag skal være os i hænde skriftligt senest 14 dage før mødet den 30. september 2021
Referat Organisations Bestyrelsen
Renovering Skolebakken afd. 07
Renovering Skolebakken afd. 07
Her kan du se opstart af renoveringen.
Du kan løbende følge renoveringen under afdelingens nyheder
VORES TELEFONER ER UDE AF DRIFT
VORES TELEFONER ER UDE AF DRIFT
Vores telefonsystem er desværre ude af drift her til morgen.
TDC arbejder på sagen.
Vi kan derfor kun tilbyde hjælp via vores email system
Sommerferie i AAB
Sommerferie i AAB
KONTORET SKANSEN 8
Administrationen og udlejningen holder ferielukket fra mandag den 12.7.2021
til mandag den 2.8.2021
Vagttelefonen kan naturligvis benyttes ved uopsættelige situationer. 75221112 tryk 0
DRIFTSKONTORET
Driftskontoret holder telefonisk åben alle hverdage mellem kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2
Alle ansatte hos AAB afvikler løbende sommerferie fra uge 27 til uge 34, hvorfor vi naturligt er mindre bemanding tilstede.
Vi forsøger at løse alle daglige opgaver så hurtigt som muligt, og håber på forståelse for, at der afvikles sommerferie.
RIGTIG GOD SOMMER TIL ALLE
Parknyt for Søparken Højgårdsparken
Parknyt for Søparken Højgårdsparken
Så er der Parknyt til Søparken Højgårdsparken, og som altid kan I finde det under
afdeling/Søparken Højgårdsparken/nyt fra afdelingen
Referat af afdeling 11 Isbjerg Parkens bestyrelse
Referat af afdeling 11 Isbjerg Parkens bestyrelse
Så ligger der referat fra sidste afdelingsbestyrelsesmøde for Isbjerg Parken klar til at læse.
Og som altid ligger det under afdeling/IsbjergParken/nyt fra afdelingen.
Referat fra organisationsbestyrelsesmøde
Referat fra organisationsbestyrelsesmøde
Nyt referat ligger nu klar til læsning her og kan altid læses under menu/om boligforening/bestyrelsesmøde https://aabvarde.dk/menu/om-boligforeningen#anchor-node-728
Stillingsannonce - Ejendomsfunktionær
Stillingsannonce - Ejendomsfunktionær
Vi søger til omgående tiltrædelse en engageret medarbejder til vores driftsafdeling.
Ændret åbningstid 28.6.2021
Ændret åbningstid 28.6.2021
MANDAG DEN 28.6.2021 LUKKER KONTORET KL. 12:00
Se Åhaven 4-32 indefra i billeder
Se Åhaven 4-32 indefra i billeder
Har du lyst til at se vores fine byggeri indefra ?
Går ind på "find Afdeling" - og rul ned til "Åhaven 4-32"
PINSE LUKKET
PINSE LUKKET
VI ØNSKER JER ALLE EN DEJLIG FORLÆNGET WEEKEND OG HÅBER PINSESOLEN VIL DANSE FOR OS ALLE.
Oplever du situationer, der ikke kan vente til vi åbner igen, tirsdag den 25.5.2021, så kontakt vagttelefonen
75221112 tryk 0
Parknyt fra Søparken/Højgårdsparken
Parknyt fra Søparken/Højgårdsparken
Du kan læse det her, men ellers under afdelingens nyheder, Søparken / Højgårdsparken
referat fra Åhaven
referat fra Åhaven
Du kan altid læse referaterne under afdelingens møder.
Læs referatet fra markvandring her
Referat organisationsbestyrelsen 15.4.2021
Referat organisationsbestyrelsen 15.4.2021
Referatet kan læses her, og vil kunne findes under :
Kontoret lukket Kristi Himmelfartsdag
Kontoret lukket Kristi Himmelfartsdag
Administrationen Skansen 8 holder lukket Kristi Himmelfartsdag 13. maj og fredag den 14. maj.
Driftskontoret har åbent på telefonen fredag den 14. maj kl. 08:00 - 12:00 75221112 tryk 2.
Som altid ved uopsættelige situationer, kan vagttelefonen benyttes 75221112 tryk 0
Nye referater fra afdelingsbestyrelserne
Nye referater fra afdelingsbestyrelserne
Afdelingsbestyrelsen for Isbjerg Parken - Egernvej, Hjortestien, Isbjerg Møllevej
Afdelingsbestyrelsen for Åhaven - Etape I 3-29
Referaterne kan altid læse på afdelingens side, nyt fra afdelingen.
Generalforsamling 2021 - afdelingernes regnskabsmøde 2021
Generalforsamling 2021 - afdelingernes regnskabsmøde 2021
Da der fortsat gælder et forsamlingsforbud for bl.a. større indendørs arrangementer, så har organisationsbestyrelsen på dets møde den 15. april 2021 måtte udskyde
årets generalforsamling.
Det forventes med de aftaler, som folketinget har indgået, at generalforsamling vil kunne afholdes i september.
Generalforsamlingen vil blive varslet i henhold til vedtægterne, med mininum 4 uger i forvejen. Dette vil ske med opslag i Ugeavisen for Varde og Omegn, ved opslag her på hjemmesiden
samt ved omdeling til beboerne i alle vores afdelinger.
Det lille forsamlingsforbud, der den 21. april 2021 lempes til 10 person - og igen den 6. maj til 25 personer, gør at vi i uge 20 vil kunne afholde regnskabmøderne for afdelingsbestyrelserne.
Alle afdelingsbestyrelser er indkaldt via mail den 15. april 2021. Kontakt os endelig, hvis der er ønsker om andre dage/tidspunkter.
Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse
Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse
Referatet kan du læse her
Referater fra afdelingsbestyrelsen kan du læse under Beboer / Find afdeling / nyt fra afdelingen
UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE
UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE
Grundet en fejl i vores overførsel til PBS/Nets, er udbetaling af "negativ" husleje ikke blevet overført.
"Negativ" husleje er, hvor forbrugsregnskabet for vand og varme overstiger den normale husleje, og lejer derved har penge tilgode hos os.
VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET
VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET
Skansen 8 er igen åben for fysisk ekspedition.
Vi åbner op igen for fyskisk ekspedition på Skansen 8 fra mandag den 12.4.2021
Der er adgang for 1 person ad gangen - dog må 1 nødvendig ledsager yderligere komme ind til samme ekspedition.
Vi holder åbent:
MANDAGE KL. 10:00 - 14:00
TORSDAGE KL. 10:00 - 14:00
Telefonen er naturligvis åben, som altid fra kl. 08:00 - 12:00
Vi spritter stadig af - vi har stadig krav om mundbind eller visir - og vi holder afstand.
Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier
Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier
Hos AAB ønsker vi også at udvise samfundssind, at hjælpe vores beboere med at hverdagen på mange punkter bliver nemmere.
Vi har i går og i dag opsat spritdispensere i alle opgange, og i alle fælles vaskerier.
Sprit af når du går ind eller ud af opgangsdøren, eller ind og ud af vaskeriet.
På den måde kan vi hjælpe hinanden og hjælpe os selv lidt mere.
Vi håber du tager godt imod dette tiltag, og oplever du at der er fejl på dispenseren eller den er løbet tør, så kontakt
Driftskontoret på 75221112 tryk 2 eller på mail drift@aabvarde.dk
Åbningstider i Påsken 2021
Åbningstider i Påsken 2021
Vi holder lukket fra og med torsdag den 1.4. til og med mandag den 5.4.2021.
Hverdagene den 29.-30.-31. marts:
Driftskontoret åben alle 3 dage på tlf. 75221112 tryk 2 - mellem kl. 08:00 - 12:00 - mail: drift@aabvarde.dk
Administrationen holder lukket mandag den 29.3.2021. - mail besvares den 30.3 og 31.3..2021 hvor vi har åben på tlf. 75221112 tryk 1 - mail: post@aabvarde eller udlejning@aabvarde.dk
Økonomiafdelingen har lukket hele perioden.
Ved akutte situationer uden for åbningstiden, ring 75221112 tryk 0
Referat fra bestyrelsesmødet 3. marts 2021
PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken
PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken
Afdelingsbestyrelsen i Søparken / Højgårdsparken har lavet et nyt opslag : PARKNYT
Fremover vil det blive slået op på afdelingens side,
TDC telefonsystemet er ude af drift
TDC telefonsystemet er ude af drift
Vores telefonsystem er p.t. ude af drift - det betyder, at når vi forlader kontoret kl. 15:00 vil du muligvis opleve at telefonen ikke går på telefonsvareren, men blot ringer og ikke bliver taget.
Hvis dit opkald ikke kan vente til i morgen - at du har brug for at vagttelefonen - skal du ringe op igen og trykke 0, feks. ved vandskade, strømsvigt eller ligenende.
TDC arbejder på sagen.
Læs om vores Privatlivspolitik
Læs om vores Privatlivspolitik
Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021
Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021
Boligforeningen har lavet en aftale med BT Rengøring fra Henne. De skal står for den ugentlige trappevask, for hovedrengøring i opgangene, rengøring af indgangspartier og vinduerne i opgangene m.m.
De starter op med en hovedrengøring i uge 5.
Hovedrengøringen sker som følger i uge 5:
- Mandag: Lundvej, Aavangen, Østergade, Skansen, Isbjerg Møllevej
- Tirsdag : Vestre Landevej, Ortenvej, Ringkøbingvej, Markedspladsen
- Onsdag: Hjortestien, Egernvej
I skal derfor sørge for, at sko m.m. er fjernet den dag.
Efter hovedrengøringen, opstarter trappevasken på ugentlig basis, og du kan se under Beboer, din afdeling, trappevask, hvilken dag, du får vasket trappe.
På den dag skal fodtøj og andet være fjernet. Måtterne må gerne blive liggende, da trappevaskeren løfter måtten.
Vi håber alle bliver glade for ordningen.
Julelukket
Julelukket
Vi holder julelukket fra og med onsdag den 23.12. 2020
Vi åbner for ekspeditioner igen mandag den 4. januar 2021.
Stadigvæk er det telefonisk eller pr. mail, men har du brug for et møde, så kan du altid ringe for at lave en aftale.
Drift / viceværter er 75221112 tryk 2
Administration / udlejning 75221112 tryk 1
Bogholderi 75221112 tryk 4
Har du brug for hjælp, der ikke kan vente til vi er tilbage igen, så skal du ringe 75221112 tryk 0
Der vil dog være bemanding på drift telefonen den 23., 28. og 29.12. mellem kl. 08:00 - 12:00.
Vi ønsker jer alle en rigtig dejlig jul og et godt nytår.
Byggeriet Åhaven 4-43
Byggeriet Åhaven 4-43
Følger du med i byggeriet på Gellerupvej, Åhaven 4-32 ?
Vores frivillige fotograf har sendt nye flotte billeder fra byggeriet, så inden vi ser os om, så påbegynder vi udlejning til august 2021.
Der er ingen strøm flere steder i Varde.
Der er ingen strøm flere steder i Varde.
Det er Norlys, der har et brud.
referat Åhaven afd. 25
referat Åhaven afd. 25
Afdelingsbestyrelsen har konstitueret sig, og referat fra mødet kan du læse her.
Referater findes under "Beboer - Find Afdeling", og hvor du skal finde den adresse, du ønsker at læse mere om, herunder bl.a.referater fra afdelingsbestyrelsernes møder.
Referat fra AAB´s årlige Generalforsamling
Rejsegildet i Sig er aflyst
Rejsegildet i Sig er aflyst
REJSEGILDET ER AFLYST GRUNDET DE NYE COVID19 RESTRIKTIONER OMKRING FORSAMLINGSFORBUD.
Kontoret er åbent efter forudgående aftale.
Kontoret er åbent efter forudgående aftale.
Fra torsdag den 29.10.2020 til kontoret Skansen 8 kun have åbent efter aftale.
Har du brug for at komme herind, så ring 75221112 tryk 1, så finder vi et tidspunkt.
Mundbind vil være påkrævet.
Du kan også lave aftalen ved at sende en mail til udlejning@aabvarde.dk
Åbningstider i efterårsferien
Åbningstider i efterårsferien
Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020
Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020
Din Forsyning påbegynder installation af Fjernvarme og vand til Åhaven 4-32. Vejen til boligerne 3-29 vil derfor periodevis ikke kunne benyttes.
Skrivelse herom er omdelt til samtlige beboer 9.10.2020 og kan ydermere læses her
Referat fra Organisationsbestyrelsen
DRIFTSFORSTYRRELSE
DRIFTSFORSTYRRELSE
Der kan i øjeblikket opleves, at telefonsystemet ikke virker.
Årsagen er, at TDC serveren i København, der styre vores omstillingsstystem, p.t. er uden strøm.
Du kan derfor kontakte os direkte:
- drift 22495557
- udlejening 22495566
- økonomi 22495567
Ny i afdelingsbestyrelsen
Ny i afdelingsbestyrelsen
På afdelingsmøderne er der valgt nye medlemmer til afdelingsbestyrelserne.
Hvem der sidder i afdelingsbestyrelsen i den afdeling du bor i, kan du se via menu, om boligforeningen, Afdelingsbestyrelser
Du kan også læse denne folder omkring at være ny i en afdelingsbestyrelse
Referater fra afdelingsmøderne
Referater fra afdelingsmøderne
Referaterne fra afdelingsmøderne bliver lagt ind løbende.
Du vil kunne læse referaterne under Beboer-find Afdeling/tryk på den adresse du ønsker/Nyt fra afdelingen - og læs referatet.
Ingen kørsel på Åhaven grundet opgravning
Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne
Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne
Du kan finde indbydelsen / dagsorden og forslag til dit afdelingsmøde under Beboer/afdeling - Find din afdeling (Adresse) og i menuen vælge Nyt fra afdelingen Linket er både til dagsorden, men også direkte til tilmeldingen.
Du er velkommen til at bruge Tilmeldingslinket til at sende dit forslag til mødet, hvis du har et punkt, du vil have gennemgået på mødet.
Vi glæder os til at se dig.
BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT
BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT
Stillingen er nu besat, og vi takker alle for jeres meget fine ansøgninger.
Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding
Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding
Vi har nu indkaldt til vores årlige Generalforsamling.
Du kan finde dagsordenen her, og samtidig tilmelde dig til mødet.
Du er velkomment til også at bruge tilmeldingslinket, for at fremsende forslag til dagsordenen, hvis du har et punkt, du ønsker gennemgået på Generalforsamlingen.
Husk - er dit forslag omkring noget i din egen afdeling, så er det på afdelingsmødet du skal stille forslaget.
Velkommen til AAB´s nye driftchef
Velkommen til AAB´s nye driftchef
Mandag d. 3 august tiltræder CARSTEN Finnerup Lauridsen som ny driftschef i Arbejdernes Andels-Boligforening.
Carsten afløser Poul Erik Andersen, der som tidligere nævnt har valgt at gå på efterløn.
Carsten er 32 år og oprindeligt uddannet tømrer og har efterfølgende læst til bygningskonstruktør.
Carsten medbringer erfaring fra flere større virksomheder, senest fra Skjøde Knudsen, hvor Carsten var byggeleder på et alment boligbyggeri i Esbjerg.
Tidligere har Carsten været ansat hos Planet Huse og i Grønland Hjemmestyre.
Carsten medbringer således netop de kompetencer og erfaringer, som AAB har brug for de kommende år, hvor vi forventer både nybyggeri af boliger og renovering af vores ældre boligmasse.
Jeg ser derfor frem til samarbejdet med Carsten og håber både lejere og medarbejdere vil tage godt imod ham.
Michael Kornager
SENIOR Liv - det nye magasin er landet
SENIOR Liv - det nye magasin er landet
Du kan velkommen til at hente et eksemplar her på kontoret, men ellers kan det læses på FaceBook.
Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32
Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32
Ferielukket
Ferielukket
Administrationen på Skansen 8 holder lukket uge 34 (udlejning og økonomi)
Men vi passer stadig på din bolig, så driftskontoret har åbent som normalt, mandag til fredag kl. 9:00 - 12:00 på telefonen 75221112 tryk 2 -
Her får du fat på viceværterne, gårdmanden, ejendomsfunktionæren eller hvad du kalder os, når vi skal hjælpe med fejl og mangler inde eller omkring din bolig.
Ring også 75221112 tryk 2 hvis du skal lave en aftale om at flytte ind, eller du skal fraflytte.
Vi er altid klar til at hjælpe, så godt vi kan .
Lukket Grundlovsdag 5. juni
Lukket Grundlovsdag 5. juni
Har du en situation, der ikke kan vente til først kommende hverdag, kan du kontakte vagttelefonen
Ring 75221112 tryk 0
Lukket Pinsedag og Grundlovsdag
Lukket Pinsedag og Grundlovsdag
Vi holder lukket 1. juni, Pinsedag og Grundlovsdag den 5. juni
STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF
STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF
Skal du være vores nye kompetente driftschef ?
Lyder det interessesant, så læs stillingsopslaget her
Send din ansøgning til lb@aabvarde.dk
Lukket 21. maj og 22. maj
Lukket 21. maj og 22. maj
Lukket for varme og varmt vand Kong Kristoffervej
Lukket fredag 8. maj Store Bededag
Lukket fredag 8. maj Store Bededag
Lukket fredag 1. maj
Lukket fredag 1. maj
35 års-jubilæum hos AAB
35 års-jubilæum hos AAB
Nyeste referater
Nyeste referater
Referaterne kan altid ses under dette link https://aabvarde.dk/menu/om-boligforeningen#anchor-node-728
Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.
Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.
Vi åbner igen den 20. april 2020
Vi åbner igen den 20. april 2020
PÅSKE LUKKET
PÅSKE LUKKET
Administrationen / udlejning / bogholderi holder påskelukket fra og med den 6. april til og med den 13 . april.
Driftskontoret / viceværterne holder åbent på telefonen 75 22 11 12 tryk 2, den 6. 7. og 8. april mellem kl. 09:00 og 12:00
Da situationen stadig ikke er normaliseret, henstiller vi til, at det kun er uopsættelige situationer, du ringer til os omkring.
Er det akut opstået, eller det ikke kan vente til næste hverdag, så kan du kontakte vagten på 75 22 11 12 tryk 0
Rigtig god påske
Covid-19 på mange sprog
Covid-19 på mange sprog
Kender du en, hvor det danske sprog i tale og skrift er en udfordring, og særligt i denne tid, så hjælp dem med informationerne om Covid-19.
Via dette link kan der hentes information omkring Covid-19 på rigtig mange sprog.
Hjælp os med at hjælpe jer
Vand er LUKKET i Varde SYD
Vand er LUKKET i Varde SYD
Beskeden kan altid ses på www.dinforsyning.dk
DRIFTSFORSTYRRELSER I DAG
VAND
Søndergade, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Abildvej, Skolebakken og Bakkevej, Varde
26. marts 2020
På grund af arbejde på ledningsnettet er vi nødt til at afbryde vandforsyningen i perioden d. torsdag d. 26. marts mellem 09:30 til ca. 12:00 på Varde: Abildvej, Bakkevej, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Sønderalle, Søndergade.
Efter afbrydelsen kan vandet være uklart. Misfarvet vand kan afhjælpes ved at lade vandet løbe i ca. 10 minutter. Misfarvningen har ingen sundhedsmæssig betydning.
Information om vand og varme regnskabet
Information om vand og varme regnskabet
Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne
Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne
Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse
Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse
Når alle regnskaber er modtaget fra Ista, så bliver dit regnskab omdelt.
Vi forventer det bliver slut marts måned.
Skal du have penge retur, så modregnes dette i din april husleje.
Skal du betale ekstra, bliver dette medtaget i maj måned.
Er du fraflytter, så overføres beløbet til din Nem Konto.
Nyest referat
Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020
Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020
Du kan læse referatet her eller under Find Afdeling for Pramstedvej, Kong Kristoffersvej, Dr. Margrethesvej og Nyt fra afdelingen
nyt referat fra bestyrelsesmødet
nyt referat fra bestyrelsesmødet
Du kan læse referatet her
Nyt referat fra organisationsbestyrelsen
Nyt referat fra organisationsbestyrelsen
Organisationsbestyrelsens referat fra ordinært møde den 10. december 2019. Læs det her eller under Menu, Om boligforeningen, Bestyrelse, referater.
Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm
Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm
Afdelingsbestyrelsen for Kong Kristoffersvej mfr. har holdt møde.
Du kan læse referater på afdelingens side.
Velkommen til vores nye hjemmeside
Velkommen til vores nye hjemmeside
Vi er i dag gået i luften med en ny hjemmeside.
Er du beboer, så har du fået omdelt et brev den 28.11 eller 29.11.
Er du medlem og har en e-mail, så har du fået en mail den 28.11 omkring brugen af hjemmeside.
Har du ikke e-mail, og er du ikke beboer, så skal du blot kontakte udlejning@aabvarde.dk eller på telefonen 75221112, tryk 1
Nyt fra administrationen
Nyt fra administrationen
Sig
SIG
SIG
Vi bygger Seniorboliger i Sig. Det er et spændende projekt, som vi glæder os til at vise frem, når vi har flere detaljer at kunne dele med jer.
Det bliver vores afdeling 26.
Er en seniorbolig i landsbyen Sig lige noget for dig, så kan du skrive dig op til afd. 26 Seniorbolig Sig eller kontakte udlejning@aabvarde.dk