Alle Nyheder
Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse
Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse
Referatet kan du læse her
Referater fra afdelingsbestyrelsen kan du læse under Beboer / Find afdeling / nyt fra afdelingen
UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE
UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE
Grundet en fejl i vores overførsel til PBS/Nets, er udbetaling af "negativ" husleje ikke blevet overført.
"Negativ" husleje er, hvor forbrugsregnskabet for vand og varme overstiger den normale husleje, og lejer derved har penge tilgode hos os.
VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET
VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET
Skansen 8 er igen åben for fysisk ekspedition.
Vi åbner op igen for fyskisk ekspedition på Skansen 8 fra mandag den 12.4.2021
Der er adgang for 1 person ad gangen - dog må 1 nødvendig ledsager yderligere komme ind til samme ekspedition.
Vi holder åbent:
MANDAGE KL. 10:00 - 14:00
TORSDAGE KL. 10:00 - 14:00
Telefonen er naturligvis åben, som altid fra kl. 08:00 - 12:00
Vi spritter stadig af - vi har stadig krav om mundbind eller visir - og vi holder afstand.
Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier
Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier
Hos AAB ønsker vi også at udvise samfundssind, at hjælpe vores beboere med at hverdagen på mange punkter bliver nemmere.
Vi har i går og i dag opsat spritdispensere i alle opgange, og i alle fælles vaskerier.
Sprit af når du går ind eller ud af opgangsdøren, eller ind og ud af vaskeriet.
På den måde kan vi hjælpe hinanden og hjælpe os selv lidt mere.
Vi håber du tager godt imod dette tiltag, og oplever du at der er fejl på dispenseren eller den er løbet tør, så kontakt
Driftskontoret på 75221112 tryk 2 eller på mail drift@aabvarde.dk
Åbningstider i Påsken 2021
Åbningstider i Påsken 2021
Vi holder lukket fra og med torsdag den 1.4. til og med mandag den 5.4.2021.
Hverdagene den 29.-30.-31. marts:
Driftskontoret åben alle 3 dage på tlf. 75221112 tryk 2 - mellem kl. 08:00 - 12:00 - mail: drift@aabvarde.dk
Administrationen holder lukket mandag den 29.3.2021. - mail besvares den 30.3 og 31.3..2021 hvor vi har åben på tlf. 75221112 tryk 1 - mail: post@aabvarde eller udlejning@aabvarde.dk
Økonomiafdelingen har lukket hele perioden.
Ved akutte situationer uden for åbningstiden, ring 75221112 tryk 0
Referat fra bestyrelsesmødet 3. marts 2021
PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken
PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken
Afdelingsbestyrelsen i Søparken / Højgårdsparken har lavet et nyt opslag : PARKNYT
Fremover vil det blive slået op på afdelingens side,
TDC telefonsystemet er ude af drift
TDC telefonsystemet er ude af drift
Vores telefonsystem er p.t. ude af drift - det betyder, at når vi forlader kontoret kl. 15:00 vil du muligvis opleve at telefonen ikke går på telefonsvareren, men blot ringer og ikke bliver taget.
Hvis dit opkald ikke kan vente til i morgen - at du har brug for at vagttelefonen - skal du ringe op igen og trykke 0, feks. ved vandskade, strømsvigt eller ligenende.
TDC arbejder på sagen.
Læs om vores Privatlivspolitik
Læs om vores Privatlivspolitik
JOB OPSLAG
Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021
Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021
Boligforeningen har lavet en aftale med BT Rengøring fra Henne. De skal står for den ugentlige trappevask, for hovedrengøring i opgangene, rengøring af indgangspartier og vinduerne i opgangene m.m.
De starter op med en hovedrengøring i uge 5.
Hovedrengøringen sker som følger i uge 5:
- Mandag: Lundvej, Aavangen, Østergade, Skansen, Isbjerg Møllevej
- Tirsdag : Vestre Landevej, Ortenvej, Ringkøbingvej, Markedspladsen
- Onsdag: Hjortestien, Egernvej
I skal derfor sørge for, at sko m.m. er fjernet den dag.
Efter hovedrengøringen, opstarter trappevasken på ugentlig basis, og du kan se under Beboer, din afdeling, trappevask, hvilken dag, du får vasket trappe.
På den dag skal fodtøj og andet være fjernet. Måtterne må gerne blive liggende, da trappevaskeren løfter måtten.
Vi håber alle bliver glade for ordningen.
Julelukket
Julelukket
Vi holder julelukket fra og med onsdag den 23.12. 2020
Vi åbner for ekspeditioner igen mandag den 4. januar 2021.
Stadigvæk er det telefonisk eller pr. mail, men har du brug for et møde, så kan du altid ringe for at lave en aftale.
Drift / viceværter er 75221112 tryk 2
Administration / udlejning 75221112 tryk 1
Bogholderi 75221112 tryk 4
Har du brug for hjælp, der ikke kan vente til vi er tilbage igen, så skal du ringe 75221112 tryk 0
Der vil dog være bemanding på drift telefonen den 23., 28. og 29.12. mellem kl. 08:00 - 12:00.
Vi ønsker jer alle en rigtig dejlig jul og et godt nytår.
Byggeriet Åhaven 4-43
Byggeriet Åhaven 4-43
Følger du med i byggeriet på Gellerupvej, Åhaven 4-32 ?
Vores frivillige fotograf har sendt nye flotte billeder fra byggeriet, så inden vi ser os om, så påbegynder vi udlejning til august 2021.
Der er ingen strøm flere steder i Varde.
Der er ingen strøm flere steder i Varde.
Det er Norlys, der har et brud.
referat Åhaven afd. 25
referat Åhaven afd. 25
Afdelingsbestyrelsen har konstitueret sig, og referat fra mødet kan du læse her.
Referater findes under "Beboer - Find Afdeling", og hvor du skal finde den adresse, du ønsker at læse mere om, herunder bl.a.referater fra afdelingsbestyrelsernes møder.
Referat fra AAB´s årlige Generalforsamling
Rejsegildet i Sig er aflyst
Rejsegildet i Sig er aflyst
REJSEGILDET ER AFLYST GRUNDET DE NYE COVID19 RESTRIKTIONER OMKRING FORSAMLINGSFORBUD.
Kontoret er åbent efter forudgående aftale.
Kontoret er åbent efter forudgående aftale.
Fra torsdag den 29.10.2020 til kontoret Skansen 8 kun have åbent efter aftale.
Har du brug for at komme herind, så ring 75221112 tryk 1, så finder vi et tidspunkt.
Mundbind vil være påkrævet.
Du kan også lave aftalen ved at sende en mail til udlejning@aabvarde.dk
Åbningstider i efterårsferien
Åbningstider i efterårsferien
Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020
Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020
Din Forsyning påbegynder installation af Fjernvarme og vand til Åhaven 4-32. Vejen til boligerne 3-29 vil derfor periodevis ikke kunne benyttes.
Skrivelse herom er omdelt til samtlige beboer 9.10.2020 og kan ydermere læses her
Referat fra Organisationsbestyrelsen
DRIFTSFORSTYRRELSE
DRIFTSFORSTYRRELSE
Der kan i øjeblikket opleves, at telefonsystemet ikke virker.
Årsagen er, at TDC serveren i København, der styre vores omstillingsstystem, p.t. er uden strøm.
Du kan derfor kontakte os direkte:
- drift 22495557
- udlejening 22495566
- økonomi 22495567
Ny i afdelingsbestyrelsen
Ny i afdelingsbestyrelsen
På afdelingsmøderne er der valgt nye medlemmer til afdelingsbestyrelserne.
Hvem der sidder i afdelingsbestyrelsen i den afdeling du bor i, kan du se via menu, om boligforeningen, Afdelingsbestyrelser
Du kan også læse denne folder omkring at være ny i en afdelingsbestyrelse
Referater fra afdelingsmøderne
Referater fra afdelingsmøderne
Referaterne fra afdelingsmøderne bliver lagt ind løbende.
Du vil kunne læse referaterne under Beboer-find Afdeling/tryk på den adresse du ønsker/Nyt fra afdelingen - og læs referatet.
Ingen kørsel på Åhaven grundet opgravning
Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne
Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne
Du kan finde indbydelsen / dagsorden og forslag til dit afdelingsmøde under Beboer/afdeling - Find din afdeling (Adresse) og i menuen vælge Nyt fra afdelingen Linket er både til dagsorden, men også direkte til tilmeldingen.
Du er velkommen til at bruge Tilmeldingslinket til at sende dit forslag til mødet, hvis du har et punkt, du vil have gennemgået på mødet.
Vi glæder os til at se dig.
BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT
BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT
Stillingen er nu besat, og vi takker alle for jeres meget fine ansøgninger.
Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding
Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding
Vi har nu indkaldt til vores årlige Generalforsamling.
Du kan finde dagsordenen her, og samtidig tilmelde dig til mødet.
Du er velkomment til også at bruge tilmeldingslinket, for at fremsende forslag til dagsordenen, hvis du har et punkt, du ønsker gennemgået på Generalforsamlingen.
Husk - er dit forslag omkring noget i din egen afdeling, så er det på afdelingsmødet du skal stille forslaget.
Velkommen til AAB´s nye driftchef
Velkommen til AAB´s nye driftchef
Mandag d. 3 august tiltræder CARSTEN Finnerup Lauridsen som ny driftschef i Arbejdernes Andels-Boligforening.
Carsten afløser Poul Erik Andersen, der som tidligere nævnt har valgt at gå på efterløn.
Carsten er 32 år og oprindeligt uddannet tømrer og har efterfølgende læst til bygningskonstruktør.
Carsten medbringer erfaring fra flere større virksomheder, senest fra Skjøde Knudsen, hvor Carsten var byggeleder på et alment boligbyggeri i Esbjerg.
Tidligere har Carsten været ansat hos Planet Huse og i Grønland Hjemmestyre.
Carsten medbringer således netop de kompetencer og erfaringer, som AAB har brug for de kommende år, hvor vi forventer både nybyggeri af boliger og renovering af vores ældre boligmasse.
Jeg ser derfor frem til samarbejdet med Carsten og håber både lejere og medarbejdere vil tage godt imod ham.
Michael Kornager
SENIOR Liv - det nye magasin er landet
SENIOR Liv - det nye magasin er landet
Du kan velkommen til at hente et eksemplar her på kontoret, men ellers kan det læses på FaceBook.
Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32
Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32
Ferielukket
Ferielukket
Administrationen på Skansen 8 holder lukket uge 34 (udlejning og økonomi)
Men vi passer stadig på din bolig, så driftskontoret har åbent som normalt, mandag til fredag kl. 9:00 - 12:00 på telefonen 75221112 tryk 2 -
Her får du fat på viceværterne, gårdmanden, ejendomsfunktionæren eller hvad du kalder os, når vi skal hjælpe med fejl og mangler inde eller omkring din bolig.
Ring også 75221112 tryk 2 hvis du skal lave en aftale om at flytte ind, eller du skal fraflytte.
Vi er altid klar til at hjælpe, så godt vi kan .
Lukket Grundlovsdag 5. juni
Lukket Grundlovsdag 5. juni
Har du en situation, der ikke kan vente til først kommende hverdag, kan du kontakte vagttelefonen
Ring 75221112 tryk 0
Lukket Pinsedag og Grundlovsdag
Lukket Pinsedag og Grundlovsdag
Vi holder lukket 1. juni, Pinsedag og Grundlovsdag den 5. juni
STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF
STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF
Skal du være vores nye kompetente driftschef ?
Lyder det interessesant, så læs stillingsopslaget her
Send din ansøgning til lb@aabvarde.dk
Lukket 21. maj og 22. maj
Lukket 21. maj og 22. maj
Lukket for varme og varmt vand Kong Kristoffervej
Lukket fredag 8. maj Store Bededag
Lukket fredag 8. maj Store Bededag
Lukket fredag 1. maj
Lukket fredag 1. maj
35 års-jubilæum hos AAB
35 års-jubilæum hos AAB
Nyeste referater
Nyeste referater
Referaterne kan altid ses under dette link https://aabvarde.dk/menu/om-boligforeningen#anchor-node-728
Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.
Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.
Vi åbner igen den 20. april 2020
Vi åbner igen den 20. april 2020
PÅSKE LUKKET
PÅSKE LUKKET
Administrationen / udlejning / bogholderi holder påskelukket fra og med den 6. april til og med den 13 . april.
Driftskontoret / viceværterne holder åbent på telefonen 75 22 11 12 tryk 2, den 6. 7. og 8. april mellem kl. 09:00 og 12:00
Da situationen stadig ikke er normaliseret, henstiller vi til, at det kun er uopsættelige situationer, du ringer til os omkring.
Er det akut opstået, eller det ikke kan vente til næste hverdag, så kan du kontakte vagten på 75 22 11 12 tryk 0
Rigtig god påske
Covid-19 på mange sprog
Covid-19 på mange sprog
Kender du en, hvor det danske sprog i tale og skrift er en udfordring, og særligt i denne tid, så hjælp dem med informationerne om Covid-19.
Via dette link kan der hentes information omkring Covid-19 på rigtig mange sprog.
Hjælp os med at hjælpe jer
Vand er LUKKET i Varde SYD
Vand er LUKKET i Varde SYD
Beskeden kan altid ses på www.dinforsyning.dk
DRIFTSFORSTYRRELSER I DAG
VAND
Søndergade, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Abildvej, Skolebakken og Bakkevej, Varde
26. marts 2020
På grund af arbejde på ledningsnettet er vi nødt til at afbryde vandforsyningen i perioden d. torsdag d. 26. marts mellem 09:30 til ca. 12:00 på Varde: Abildvej, Bakkevej, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Sønderalle, Søndergade.
Efter afbrydelsen kan vandet være uklart. Misfarvet vand kan afhjælpes ved at lade vandet løbe i ca. 10 minutter. Misfarvningen har ingen sundhedsmæssig betydning.
Information om vand og varme regnskabet
Information om vand og varme regnskabet
Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne
Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne
Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse
Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse
Når alle regnskaber er modtaget fra Ista, så bliver dit regnskab omdelt.
Vi forventer det bliver slut marts måned.
Skal du have penge retur, så modregnes dette i din april husleje.
Skal du betale ekstra, bliver dette medtaget i maj måned.
Er du fraflytter, så overføres beløbet til din Nem Konto.
Nyest referat
Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020
Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020
Du kan læse referatet her eller under Find Afdeling for Pramstedvej, Kong Kristoffersvej, Dr. Margrethesvej og Nyt fra afdelingen
nyt referat fra bestyrelsesmødet
nyt referat fra bestyrelsesmødet
Du kan læse referatet her
Nyt referat fra organisationsbestyrelsen
Nyt referat fra organisationsbestyrelsen
Organisationsbestyrelsens referat fra ordinært møde den 10. december 2019. Læs det her eller under Menu, Om boligforeningen, Bestyrelse, referater.
Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm
Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm
Afdelingsbestyrelsen for Kong Kristoffersvej mfr. har holdt møde.
Du kan læse referater på afdelingens side.
Velkommen til vores nye hjemmeside
Velkommen til vores nye hjemmeside
Vi er i dag gået i luften med en ny hjemmeside.
Er du beboer, så har du fået omdelt et brev den 28.11 eller 29.11.
Er du medlem og har en e-mail, så har du fået en mail den 28.11 omkring brugen af hjemmeside.
Har du ikke e-mail, og er du ikke beboer, så skal du blot kontakte udlejning@aabvarde.dk eller på telefonen 75221112, tryk 1
Nyt fra administrationen
Nyt fra administrationen

Sig

SIG
SIG
Vi bygger Seniorboliger i Sig. Det er et spændende projekt, som vi glæder os til at vise frem, når vi har flere detaljer at kunne dele med jer.
Det bliver vores afdeling 26.
Er en seniorbolig i landsbyen Sig lige noget for dig, så kan du skrive dig op til afd. 26 Seniorbolig Sig eller kontakte udlejning@aabvarde.dk