Alle Nyheder

MANGLENDE SALTNING OG SNERYDNING

MANGLENDE SALTNING OG SNERYDNING

22.11.2022

Natten til mandag morgen blev  der desværre ikke saltet og ryddet for sne

Det er en fejl fra Hede Danmark, som er bestilt til at sørge for vinterbekæmpelsen bla. for hele AAB.

Firmaet har været ude her til morgen, tirsdag.

Vil beklager meget på vegne af Hede Danmark.

Røgprøve i Isbjerg Parken

Røgprøve i Isbjerg Parken

22.11.2022

Torsdag den 24. november vil der blive lavet en kontrolleret røgprøve ude i Isbjerg Parken ( Egernvej - Hjortestien - Isbjerg Møllevej)

Dette er et forsøg ifht. til bekæmpelse af skadedyr.

Dette til information, så der ikke opstår misforståelse ifht. hvad røgen er, og hvor den kommer fra.

Sådan virker VÆRKTØJSKASSEN

Sådan virker VÆRKTØJSKASSEN

14.11.2022

Værkstøjskassen er en hjælp til dig, der har brug for en ekstra hånd til helt almindelige opgaver i dit hjem.

Se flere informationer under Menu - om Boligforeningen 

nyt fra afd. 17 Søparken Højgårdsparken

nyt fra afd. 17 Søparken Højgårdsparken

14.10.2022

Afdelingsbestyrelsen nyheder kan du læse under afdelingen / Søparken Højgårdsparken / nyt fra afdelingen

Spam mails i omløb

Spam mails i omløb

22.09.2022

Der er igen spam mails i omløb, om at købe iTunes gavekort, så det viser, at det er Michael Kornager, der beder dig om en tjeneste.

Slet mailen omgående, send den IKKE videre.

Igen, ingen fra AAB vil nogensinde bede nogen om at købe en ydelse. Vi vil altid sørge for dette i vores administration.

Så slet mailen omgående.

Tak 

Indkaldelser / dagsorden til afdelingsmøder

Indkaldelser / dagsorden til afdelingsmøder

05.08.2022

Indkaldelsen med dagsorden og budget for 2023 kan du hente under den afdeling, du bor.

Alle indkaldelser er omdelt senest den 5. august 2022

Loppemarked i Søparken Højgårdsparken

Loppemarked i Søparken Højgårdsparken

01.08.2022

Udlejning af nyrenoverede boliger på Abildvej

Udlejning af nyrenoverede boliger på Abildvej

22.07.2022

Vi har netop sendt to boliger ud i genudlejening.

Boligerne er nyrenoverede under helhedsplanen for afdelingen Skolebakken - Abildvej.

Plantegning for Abildvej 20, 4 rums på 94 m2 kan du hente her

Plantegning for Abildvej 26, 3 rums på 73 m2 kan du hente her

 

 

FALSKE SMS OG MAILS I OMLØB

FALSKE SMS OG MAILS I OMLØB

18.07.2022

VÆR OPMÆRKSOM

MISBRUG AF MAIL OG MOBIL NUMMER

Der florerer igen en hel del SMS og mails, hvor AAB er afsender, enten ved at Michael Kornager er afsender eller en anden med tilknytning til AAB.

AAB vil ALDRIG bede nogen beboer, afdelingsbestyrelser eller organisationsbestyrelse om at lave et arbejde eller en ydelse via SMS eller mail. Dette vil vi ALTID holde internt i administrationen. Et sådant arbejde eller ydelses vil altid være forud aftalt.

Modtager du en sådan SMS eller mail, skal du ALDRIG svare tilbage til afsenderen i den tråd, men ALTID slette den, og evt. ring AAB op.

 

Rejsegilde på Skolebakken-Abildvej

Rejsegilde på Skolebakken-Abildvej

13.07.2022

Den 29. Juni blev der afholdt et lille rejsegilde for vores renoveringsprojekt på Skolebakken - Abildvej.

Blok 3 - Abildvej - er den sidste række af boligerne, så vi kan snart se en ende på det.

Susanne fra afdelingsbestyrelsen bød velkommen og holdt en meget fin tale, hvor byggeriet og hele byggefasen blev rost.

Herefter tog 2. viceborgmesteren Steen Holm Iversen ordet, og roste den almene sektor for renoverings- og nybyggeri projekterne.

Hans Henrik Høj Nielsen, dirkektør for Fulendt, der er rådgivende inginiør for projektet, takkede alle håndværkerne og boligforeningen for et utrolig godt samarbejde.

Afdelingen var herefter vært til de tradionelle grill pølser med brød og vand.

Overrækkelse af donation fra Velliv

Overrækkelse af donation fra Velliv

13.07.2022

I AAB er vi rigtig stolte over, at vores helhedsplan i Isbjergparken – som vi har sammen med VBA´s Lerpøtparken – har fået en donation på kr. 50.000,- til det fortsatte arbejde med forskellige aktiviteter for både børn unge og ældre.

Stor tak til Velliv Foreningen – det sætter vi umådelig meget pris på

Overrækkelsen skete den 30. juni 2022 ved et meget fint arrangement, hvor alle blev lykønsket og fejret.

 

 

 

 

 

Referat fra Generalforsamling

Referat fra Generalforsamling

01.07.2022

Den 30.5.2022 afholdt AAB vores årlige generalforsamling.

Du kan læse referatet her, og efterfølgende under fanen menu/om boligforeningen/generalforsamling.

Første afdelingsmøde i SIG

Første afdelingsmøde i SIG

29.06.2022

Efter endt byggeri på P.O.Pedersens Vej 1-3 i Sig, har beboerne nu haft det første afdelingsmøde.

Du kan læse referatet her

Se video fra renoveringsprojektet på Skolebakken Abildvej

Se video fra renoveringsprojektet på Skolebakken Abildvej

23.06.2022

Se videoen her.

 

Helhedsplanen for afd. 7, Skolebakken Abildvej.

Projektet kan følges under afdelingens side, nyt fra afdelingen

SOMMERFERIE - VI HOLDER LUKKET

SOMMERFERIE - VI HOLDER LUKKET

22.06.2022

Sommerferie lukket

Administrationen på Skansen 8 holder lukket

fra og med mandag den 8. august 2022

til og med fredag den 19. august 2022

Administrationen er udlejning, herunder tilbud og kontrakter på lejemål, økonomi, som er betalinger, både som debitor og som kreditor, samt almindelige henvendelser omkring

medlemsskaber og korrespondance generelt.

 

Driftkontoret, Egernvej 69 a, holder ikke lukket

Kontoret har telefontid hver hverdag mandag til fredag fra kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2

Du kan også sende mail til drift@aabvarde.dk

Driftkontoret er her du får fat på gårdmændene og bestilling af håndværker opgaver.

Udenfor normal telefontid kan du kontakte vagten - 75221112 tryk 0 - for opgaver, der IKKE kan vente til næste hverdag.

Ved akuthjælp (brand - ulykke) skal du naturligvis ringe 112

 

 

Indkørsel til garageanlægget Skansen 6-8-10

Indkørsel til garageanlægget Skansen 6-8-10

22.06.2022

Garageanlæg Skansen 6-8-10 bliver spærret for ind- og udkørsel

I forbindelse med Open Air Varde, har vi fået besked fra Open Air bestyrelsen, at der bliver opsat opspærring,

således at indkørelse til gården og garageanlægget ikke er muligt i tidsrummet:

 

FREDAG DEN 29.7.2022 KL. 15:00 - 01:00 samt

LØRDAG DEN 30.7.2022 KL. 11:00 - 01:00.

 

 

Stillingsopslag EJENDOMSSERVICE TEKNIKER ELEV

Stillingsopslag EJENDOMSSERVICE TEKNIKER ELEV

15.06.2022

Kunne du tænke dig at arbejde med beboerservice, grønne områder, vedligeholdelse og reparationer?

Læs stillingsannoncen her

Elev i en boligforening

  • Uddannelsen består af skoleforløb og praktik
  • Uddannelsen til ejendomssericetekniker tager 3 år og 3 måneder
  • 45 uger er skoleforløb - resten er praktikforløb
  • Du skal have bestået grundforløbet for at blive ansat som elev

Du kan læse mere om uddannelsen her

Konstituering Organisationsbestyrelsen 2022

Konstituering Organisationsbestyrelsen 2022

13.06.2022

Den 8.6.2022 har organisationsbestyrelsen for AAB konstitueret sig. 

 

Læs referatet her

 

VI SØGER EN KONTORELEV

VI SØGER EN KONTORELEV

03.06.2022

Skal du være vores nye kontorelev ?

Din ansøgning skal vi have senest den 26.6.2022.

Læs opslaget her

LUKKET FREDAG 27. MAJ 2022

LUKKET FREDAG 27. MAJ 2022

25.05.2022

AAB holder lukket fredag den 27. maj i forbindelse med Kr. Himmelfart.

I tilfælde af akut hjælp til udbedring af fejl eller akuit opstået mangler kan vagttelefonen benyttes

75221112 tryk 0

Brug kun vagttelefonen såfremt udbedringen ikke kan vente til først kommende hverdag.

 

Video fra renoveringen på Abildvej

Video fra renoveringen på Abildvej

25.05.2022

Regulering af Rågekolonier

Regulering af Rågekolonier

10.05.2022

Naturstyrelsen har den 9. maj givet tilladelsen.

Den 10. maj vil der ved opslag på alle indgangsdøre, elevatore samt omdelt i postkasserne i rækkeshusene give denne information.

Du kan læse informationen her

Tilladelsen her

samt område beskrivelsen her

Beboerservice "Værktøjskassen"

Beboerservice "Værktøjskassen"

05.05.2022

Vi kan nu tilbyde muligheden for at bestille "en hjælpende hånd" til småreparationer og andre mindre opgaver.

Læs hele opslaget her

Indkaldelse til årlig GENERALFORSAMLING

Indkaldelse til årlig GENERALFORSAMLING

29.04.2022

Vi afholder generalforsamling mandag den 30 maj 2022.

Læs den omdelte indkaldelse her

Video fra renoveringen på Skolebakken - Abildvej

Video fra renoveringen på Skolebakken - Abildvej

25.04.2022

Her kan du se en fornyet video fra renoveringen på Skolebakken og Abildvej, hvor vi nu er gået i gang med nedrivningen af sidste etape, Abildvej

https://www.dropbox.com/sh/nmt7rc8sts2x5v0/AADYsFCY9-1qKbHDT-rNZz7na?dl=0

Husk det årlige afprøvning af sirenevarsling 4. maj

Husk det årlige afprøvning af sirenevarsling 4. maj

19.04.2022

BETALINGSSERVICE - FORSINKET HUSLEJE APRIL 2022

BETALINGSSERVICE - FORSINKET HUSLEJE APRIL 2022

29.03.2022

Vi beklager.

PBS/Nets har dannet huslejen - alle vil modtage normal opkrævning SENEST 2 hverdage før den 1.

Det betyder, at har du IKKE fået opkrævningen endnu, så vil den, iflg. Betalingsservice, komme frem til dig ONSDAG DEN 30. MARTS 2022.

Vi håber du vil dele denne information med din nabo.

Det er vigtigt for os at vores telefoner holdes ledig til almindelige drifts - og udlejnings henvendelser.

Se her vores flotte renovering af Skolebakken

Se her vores flotte renovering af Skolebakken

29.03.2022

Vi er i gang med en renovering af rækkehusene på Skolebakken og Abildvej.

Skolebakken er nu "færdig" - se her filmen igennem processen 

Referat organisationsbestyrelsesmøde

Referat organisationsbestyrelsesmøde

29.03.2022

Referatet kan læses herog vil efterfølgende kunne læses via dette link.

PÅSKELUKKET

PÅSKELUKKET

29.03.2022

Foråret er skudt i gang, og med det følger Påsken

Administrationen holder lukket hele uge 15 fra og med fredag den 8. april til og med mandag den 18. april.

Henvendelser omkring udlejningen, ind- og udflytninger - vil derfor først være muligt fra den 19. april.

Driftskontoret holder åbent på telefonen 75 22 11 12 tryk 2, alle hverdage. Det er her, du får fat på viceværterne.

Vi ønsker jer alle en helt fantastisk Påske.

fotograf Michella Lyngbye Kornager

HUSLEJE FOR APRIL - MANGLENDE OPKRÆVNINGEN

HUSLEJE FOR APRIL - MANGLENDE OPKRÆVNINGEN

25.03.2022

Du har endnu ikke modtaget din opkrævning for huslejen til April måned 2022.

Hverken via din Betalingsaftale med Nets/PBS eller via girokort.

Nets/Betalingservice laver en kørsel i weekenden den 25. marts - 27. marts, så din huslejeopkrævning kommer frem til dig, så

du kan betale din husleje retmæssigt til tiden 1.4.2022.

Vi beklager forsinkelsen.

 

Referat organisationsbestyrelsesmøde

Referat organisationsbestyrelsesmøde

14.03.2022

Referatet kan læses her, og vil efterfølgende kunne læses via dette link.

Har du problemer med duggede ruder ?

Har du problemer med duggede ruder ?

14.03.2022

Boligforeningen får mange henvendelser omkring duggede ruder.

Videnscenteret Bolius.dk har rigtig mange og gode råd.

Bl.a. kan du læse mere om emnet her:

Referat Organisationsbestyrelsesmøde 22022022

Referat Organisationsbestyrelsesmøde 22022022

23.02.2022

Referatet kan læses her, og vil efterfølgende kunne læses under Om Boligforeningen/Bestyrelsesmøde

Invitation til Grønt Idemøde

Invitation til Grønt Idemøde

16.02.2022

Varde Kommune inviterer alle borgere til "Kom til Grønt Idemøde"

Læs invitationen her 

KONTORET ER LUKKET hele uge 7 for ekspeditioner

KONTORET ER LUKKET hele uge 7 for ekspeditioner

13.02.2022

Men vi er ved telefonen på 75221112 mellem kl 8:00- 12:00 

Driftskontoret har telefonen åben hele ugen mellem kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2

Administrationen er helt lukket torsdag og fredag

Hjemmesiden opdateres den 02.02.2022

Hjemmesiden opdateres den 02.02.2022

01.02.2022

Onsdag den 2. Februar 2022 vil hjemmesiden være ude af drift fra kl. 06:00 - 10:00

Fejl i vaskeriudgiften.

Fejl i vaskeriudgiften.

31.01.2022

Fejl i huslejeopkrævningen for vaskeri.

 

Der er desværre sket en fejl fra vores IT programmør ifm. udgiften til vaskeriet for november og december måned.

Fejlen svarer til udgiften for vaskeriforbruget i december.

Denne fejl bliver rettet op og udbetales via huslejen i marts måned.

Vi beklager.meget

Sådan går det med renoveringen på Skolebakken - Abildvej

Sådan går det med renoveringen på Skolebakken - Abildvej

24.01.2022

Parknyt januar 2022 - Søparken Højgårdsparken

Parknyt januar 2022 - Søparken Højgårdsparken

21.01.2022

Januar 2022 udgave af Park-Nyt kan læses her.

 

Denne og tidligere udgaver er lagt ind på afdelingen, under nyt fra afdelingen

Telemast nedtages - indkørsel spærret til Skansen

Telemast nedtages - indkørsel spærret til Skansen

13.01.2022

Telemasten bliver nedtaget TIRSDAG DEN 18.1.2022

I tidsrummet 7:00 - 17:00 kan du derfor IKKE kører ind eller ud af garageanlægget og gården.

Skal du bruge din bil tirsdag den 18.1.2022 skal ud finde alternativ parkering INDEN kl. 7:00 tirsdag morgen den 18.1.2022.

Følgende brev er omdelt.

Kloakseparering Østergade 10-12

Kloakseparering Østergade 10-12

13.01.2022

Din Forsyning skal lave kloakseparering i Østergade, og i den forbindelse har AAB samtidig bestilt Vardeegnens Jord & Kloakservice til

opgravningen på vores grund. I den forbindelse vil der være en del støj fra maskinerne, der skal have adgang via porten i Østergade.

Adgangsvejen via porten, til skraldespande og postkassen kan i kort tid være spærret, men som udgangspunkt har I adgang hele tiden -

dog med de gener opgravningen naturligt vil give.

Den omdelte skrivelse kan du læse her

 

Brug af fællesvaskerier under Covid-19

JULEFERIE

JULEFERIE

23.12.2021

Vi ønsker alle vores beboere, medlemmer og andre følgere en rigtig glædelig jul, nogle hyggelige helligdage og fri dage samt et godt og lykkebringende nytår.

Vi ønsker at alle passer godt på sig selv - på hinanden - og jeres hjem.

Driftskontoret er åbent i hverdagene mellem jul og nytår på telefonen 75 22 11 12 - tryk 2 - fra kl. 08:00 til 12:00.

Er du kommet i en situation, der kræver øjeblikkelig handling, så kontakt vagttelefonen ved at ringe 75221112 - tryk 0

Husk altid at ringe 112 eller 114 hvis det et brand eller personskader.

GLÆDELIG JUL - VI SES IGEN DEN 3. JANUAR 2022

 

Ny Tele mast på Skansen

Ny Tele mast på Skansen

22.12.2021

Så er der en revideret film fra Skolebakken klar

Så er der en revideret film fra Skolebakken klar

15.12.2021

Se filmen under afdelingen Skolebakken/Abildvej - nyt fra afdelingen.

 

eller kig med her

Rengøring af vinduer på Egernvej og Hjortestien

Rengøring af vinduer på Egernvej og Hjortestien

13.12.2021

Manglende varme i radiatorer i Isbjerg Parken

Manglende varme i radiatorer i Isbjerg Parken

07.12.2021

I forbindelse med DinForsynings arbejde på ledningsnettet, og genstart af varmen, har det vist sig, at der er kommet luft i radiatorerne.

Den 6.12.2021 arbejdede AAB og DinForsyning ude på adresserne i Isbjerg Parken, og de fleste steder er der igen varme på.

Har du stadig ingen varme i radiatorerne - én eller flere - så kontakt os nu på 75221112 - tryk 2 

Ingen Varme /varmt vand i Isbjerg Parken

Ingen Varme /varmt vand i Isbjerg Parken

06.12.2021

 VARDE - VARME

Egernvej, Varde.

06. december 2021

 

På grund af arbejde på ledningsnettet er vi nødt til at afbryde varmen d. mandag d. 6. december mellem 08:00 til ca. 14:00 på Varde: Egernvej, Hjortestien, Isbjerg Møllevej, Lysningen.

 

Afbrydelsen har indvirkning på varmen i radiatorerne og det varme vand i hanen.

Facaderens på Egernvej / Hjortestien

Facaderens på Egernvej / Hjortestien

01.12.2021

Mundbind

Mundbind

29.11.2021

Her bruger vi mundbind

Vi har en fejl på oprettelse og betaling af medlemsskab

Vi har en fejl på oprettelse og betaling af medlemsskab

15.11.2021

Vi har desværre en fejl på betalingssystemet via Nets / Dibs systemet.

Nets er igang med at spore fejlen, så du kan p.t. ikke oprette dig som nyt medlem, men istedet kontakte os, så kan vi oprette dig via telefonen 75221112 tryk 1.

Nets forventer at der kan gå 1-2 hverdage.

Vi beklager.

Åhaven - indkørsel etableres

Åhaven - indkørsel etableres

30.09.2021

Der er nu planlagt etablering af indkørslen (opkørsel) Gellerupvej / Åhaven.

Arbejdet forventes opstartet den 4.10.2021 - I kan stadig køre ind og ud, men skal forberede jer på ventetid til tider.

Asfalt udlægges den 6.10.2021

 

Ovennævnte er naturligvis med forbehold for omskifteligt vejr, men vi krydser fingre for, at det lykkes.

Dagsorden og Indkaldelse til afdelingsmøder 2021

Dagsorden og Indkaldelse til afdelingsmøder 2021

25.08.2021

Alle er ved omdelt brev blevet indkaldt til afdelingsmøde.

Du kan under din afdeling finde dagsordenen og indkaldelsen til netop dit møde.

Mød op og vær medbestemmende over dit hjem - din bolig - din afdeling.

Husk forslag skal være skriftlige, og være fremsendt til kontoret Skansen 8 senest 14 dage før mødet.

Indkaldelse og dagsorden til den årlige generalforsamling 2021

Indkaldelse og dagsorden til den årlige generalforsamling 2021

25.08.2021

Du kan læse indkaldelsen med dagsorden her

Indkaldelsen vil også komme i vores lokale ugeavis i uge 35.

Husk af forslag skal være os i hænde skriftligt senest 14 dage før mødet den 30. september 2021

Referat Organisations Bestyrelsen

Referat Organisations Bestyrelsen

24.08.2021

Referatet kan læse her.

Alle referater kan læses på Menu/Om Boligforeningen/ - følg dette link

Renovering Skolebakken afd. 07

Renovering Skolebakken afd. 07

10.08.2021

Her kan du se opstart af renoveringen. 

Du kan løbende følge renoveringen under afdelingens nyheder

VORES TELEFONER ER UDE AF DRIFT

VORES TELEFONER ER UDE AF DRIFT

04.08.2021

Vores telefonsystem er desværre ude af drift her til morgen.

TDC arbejder på sagen.

Vi kan derfor kun tilbyde hjælp via vores email system 

post@aabvarde.dk

drift@aabvarde.dk

Sommerferie i AAB

Sommerferie i AAB

30.06.2021

KONTORET SKANSEN 8

Administrationen og udlejningen holder ferielukket fra mandag den 12.7.2021

til mandag den 2.8.2021

Vagttelefonen kan naturligvis benyttes ved uopsættelige situationer. 75221112 tryk 0

 

DRIFTSKONTORET 

Driftskontoret holder telefonisk åben alle hverdage mellem kl. 08:00 - 12:00 på 75221112 tryk 2

 

Alle ansatte hos AAB afvikler løbende sommerferie fra uge 27 til uge 34, hvorfor vi naturligt er mindre bemanding tilstede.

Vi forsøger at løse alle daglige opgaver så hurtigt som muligt,  og håber på forståelse for, at der afvikles sommerferie.

RIGTIG GOD SOMMER TIL ALLE

 

Parknyt for Søparken Højgårdsparken

Parknyt for Søparken Højgårdsparken

30.06.2021

Så er der Parknyt til Søparken Højgårdsparken, og som altid kan I finde det under

afdeling/Søparken Højgårdsparken/nyt fra afdelingen

Referat af afdeling 11 Isbjerg Parkens bestyrelse

Referat af afdeling 11 Isbjerg Parkens bestyrelse

30.06.2021

Så ligger der referat fra sidste afdelingsbestyrelsesmøde for Isbjerg Parken klar til at læse.

Og som altid ligger det under afdeling/IsbjergParken/nyt fra afdelingen.

Referat fra organisationsbestyrelsesmøde

Referat fra organisationsbestyrelsesmøde

25.06.2021

Nyt referat ligger nu klar til læsning her og kan altid læses under menu/om boligforening/bestyrelsesmøde https://aabvarde.dk/menu/om-boligforeningen#anchor-node-728

Stillingsannonce - Ejendomsfunktionær

Stillingsannonce - Ejendomsfunktionær

22.06.2021

Vi søger til omgående tiltrædelse en engageret medarbejder til vores driftsafdeling.

Læs stillingsannoncen her

Ændret åbningstid 28.6.2021

Ændret åbningstid 28.6.2021

22.06.2021

MANDAG DEN 28.6.2021 LUKKER KONTORET KL. 12:00

Se Åhaven 4-32 indefra i billeder

Se Åhaven 4-32 indefra i billeder

03.06.2021

Har du lyst til at se vores fine byggeri indefra ?

Går ind på "find Afdeling" - og rul ned til "Åhaven 4-32" 

https://aabvarde.dk/afdelinger/0128

PINSE LUKKET

PINSE LUKKET

21.05.2021

VI ØNSKER JER ALLE EN DEJLIG FORLÆNGET WEEKEND OG HÅBER PINSESOLEN VIL DANSE FOR OS ALLE.

Oplever du situationer, der ikke kan vente til vi åbner igen, tirsdag den 25.5.2021, så kontakt vagttelefonen

75221112 tryk 0

Parknyt fra Søparken/Højgårdsparken

Parknyt fra Søparken/Højgårdsparken

18.05.2021

Du kan læse det her, men ellers under afdelingens nyheder, Søparken / Højgårdsparken 

referat fra Åhaven

referat fra Åhaven

18.05.2021

Du kan altid læse referaterne under afdelingens møder.

Læs referatet fra markvandring her

Referat organisationsbestyrelsen 15.4.2021

Referat organisationsbestyrelsen 15.4.2021

11.05.2021

Kontoret lukket Kristi Himmelfartsdag

Kontoret lukket Kristi Himmelfartsdag

10.05.2021

Administrationen Skansen 8 holder lukket Kristi Himmelfartsdag 13. maj og fredag den 14. maj.

Driftskontoret har åbent på telefonen fredag den 14. maj kl. 08:00 - 12:00 75221112 tryk 2.

Som altid ved uopsættelige situationer, kan vagttelefonen benyttes 75221112 tryk 0

 

 

Nye referater fra afdelingsbestyrelserne

Nye referater fra afdelingsbestyrelserne

23.04.2021

Afdelingsbestyrelsen for Isbjerg Parken - Egernvej, Hjortestien, Isbjerg Møllevej

Afdelingsbestyrelsen for Åhaven - Etape I 3-29

 

Referaterne kan altid læse på afdelingens side, nyt fra afdelingen.

Generalforsamling 2021 - afdelingernes regnskabsmøde 2021

Generalforsamling 2021 - afdelingernes regnskabsmøde 2021

20.04.2021

Da der fortsat gælder et forsamlingsforbud for bl.a. større indendørs arrangementer, så har organisationsbestyrelsen på dets møde den 15. april 2021 måtte udskyde

årets generalforsamling.

Det forventes med de aftaler, som folketinget har indgået, at generalforsamling vil kunne afholdes i september. 

Generalforsamlingen vil blive varslet i henhold til vedtægterne, med mininum 4 uger i forvejen. Dette vil ske med opslag i Ugeavisen for Varde og Omegn, ved opslag her på hjemmesiden

samt ved omdeling til beboerne i alle vores afdelinger.

 

Det lille forsamlingsforbud, der den 21. april 2021 lempes til 10 person - og igen den 6. maj til 25 personer, gør at vi i uge 20 vil kunne afholde regnskabmøderne for afdelingsbestyrelserne.

Alle afdelingsbestyrelser er indkaldt via mail den 15. april 2021. Kontakt os endelig, hvis der er ønsker om andre dage/tidspunkter.

 

Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse

Referat fra Isbjerg Parkens afdelingsbestyrelse

09.04.2021

Referatet kan du læse her

Referater fra afdelingsbestyrelsen kan du læse under Beboer / Find afdeling / nyt fra afdelingen 

UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE

UDBETALING AF "NEGATIV" HUSLEJE

07.04.2021

Grundet en fejl i vores overførsel til PBS/Nets, er udbetaling af "negativ" husleje ikke blevet overført.

"Negativ" husleje er, hvor forbrugsregnskabet for vand og varme overstiger den normale husleje, og lejer derved har penge tilgode hos os.

 

 

 

 

VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET

VI ÅBNER IGEN FOR EKSPEDITIONER PÅ KONTORET

07.04.2021

Skansen 8 er igen åben for fysisk ekspedition.

Vi åbner op igen for fyskisk ekspedition på Skansen 8 fra mandag den 12.4.2021

Der er adgang for 1 person ad gangen - dog må 1 nødvendig ledsager yderligere komme ind til samme ekspedition.

Vi holder åbent:

MANDAGE KL. 10:00 - 14:00

TORSDAGE KL. 10:00 - 14:00

Telefonen er naturligvis åben, som altid fra kl. 08:00 - 12:00 

Vi spritter stadig af - vi har stadig krav om mundbind eller visir - og vi holder afstand.

 

Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier

Sprit dispensere i alle opgange og vaskerier

31.03.2021

Hos AAB ønsker vi også at udvise samfundssind, at hjælpe vores beboere med at hverdagen på mange punkter bliver nemmere.

Vi har i går og i dag opsat spritdispensere i alle opgange, og i alle fælles vaskerier.

Sprit af når du går ind eller ud af opgangsdøren, eller ind og ud af vaskeriet.

På den måde kan vi hjælpe hinanden og hjælpe os selv lidt mere.

Vi håber du tager godt imod dette tiltag, og oplever du at der er fejl på dispenseren eller den er løbet tør, så kontakt 

Driftskontoret på 75221112 tryk 2 eller på mail drift@aabvarde.dk 

 

Åbningstider i Påsken 2021

Åbningstider i Påsken 2021

25.03.2021

Vi holder lukket fra og med torsdag den 1.4. til og med mandag den 5.4.2021.

Hverdagene den 29.-30.-31. marts:

Driftskontoret åben alle 3 dage på tlf. 75221112 tryk 2 - mellem kl. 08:00 - 12:00 - mail: drift@aabvarde.dk

Administrationen holder lukket mandag den 29.3.2021. - mail besvares den 30.3 og 31.3..2021 hvor vi har åben på tlf. 75221112 tryk 1 - mail: post@aabvarde eller udlejning@aabvarde.dk

Økonomiafdelingen har lukket hele perioden.

Ved akutte situationer uden for åbningstiden, ring 75221112 tryk 0

 

Referat fra bestyrelsesmødet 3. marts 2021

Referat fra bestyrelsesmødet 3. marts 2021

15.03.2021

Referatet kan læses her samt under menufeltet, via dette link

PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken

PARK NYT - Søparken og Højgårdsparken

01.03.2021

Afdelingsbestyrelsen i Søparken / Højgårdsparken har lavet et nyt opslag : PARKNYT

Fremover vil det blive slået op på afdelingens side, 

TDC telefonsystemet er ude af drift

TDC telefonsystemet er ude af drift

01.03.2021

Vores telefonsystem er p.t. ude af drift - det betyder, at når vi forlader kontoret kl. 15:00 vil du muligvis opleve at telefonen ikke går på telefonsvareren, men blot ringer og ikke bliver taget.

Hvis dit opkald ikke kan vente til i morgen - at du har brug for at vagttelefonen - skal du ringe op igen og trykke 0, feks. ved vandskade, strømsvigt eller ligenende.

TDC arbejder på sagen.

Læs om vores Privatlivspolitik

Læs om vores Privatlivspolitik

16.02.2021

Klik på linket og læs mere om, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.

 

Privatlivspolitik

Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021

Trappevask - ny aftale fra 1.2.2021

29.01.2021

Boligforeningen har lavet en aftale med BT Rengøring fra Henne. De skal står for den ugentlige trappevask, for hovedrengøring i opgangene, rengøring af indgangspartier og vinduerne i opgangene m.m.

De starter op med en hovedrengøring i uge 5. 

Hovedrengøringen sker som følger i uge 5:

  • Mandag: Lundvej, Aavangen, Østergade, Skansen, Isbjerg Møllevej
  • Tirsdag : Vestre Landevej, Ortenvej, Ringkøbingvej, Markedspladsen
  • Onsdag: Hjortestien, Egernvej

I skal derfor sørge for, at sko m.m. er fjernet den dag. 

Efter hovedrengøringen, opstarter trappevasken på ugentlig basis, og du kan se under Beboer, din afdeling, trappevask, hvilken dag, du får vasket trappe.

På den dag skal fodtøj og andet være fjernet. Måtterne må gerne blive liggende, da trappevaskeren løfter måtten.

Vi håber alle bliver glade for ordningen.

 

Julelukket

Julelukket

07.12.2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi holder julelukket fra og med onsdag den 23.12. 2020

Vi åbner for ekspeditioner igen mandag den 4. januar 2021.

Stadigvæk er det telefonisk eller pr. mail, men har du brug for et møde, så kan du altid ringe for at lave en aftale.

Drift / viceværter er 75221112 tryk 2

Administration / udlejning 75221112 tryk 1

Bogholderi 75221112 tryk 4

Har du brug for hjælp, der ikke kan vente til vi er tilbage igen, så skal du ringe 75221112 tryk 0

Der vil dog være bemanding på drift telefonen den 23., 28. og 29.12. mellem kl. 08:00 - 12:00.

Vi ønsker jer alle en rigtig dejlig jul og et godt nytår.

Byggeriet Åhaven 4-43

Byggeriet Åhaven 4-43

04.12.2020

Følger du med i byggeriet på Gellerupvej, Åhaven 4-32 ?

Vores frivillige fotograf har sendt nye flotte billeder fra byggeriet, så inden vi ser os om, så påbegynder vi udlejning til august 2021.

Der er ingen strøm flere steder i Varde.

Der er ingen strøm flere steder i Varde.

18.11.2020

Det er Norlys, der har et brud.

referat Åhaven afd. 25

referat Åhaven afd. 25

30.10.2020

Afdelingsbestyrelsen har konstitueret sig, og referat fra mødet kan du læse her.

Referater findes under "Beboer - Find Afdeling", og hvor du skal finde den adresse, du ønsker at læse mere om, herunder bl.a.referater fra afdelingsbestyrelsernes møder.

Referat fra AAB´s årlige Generalforsamling

Referat fra AAB´s årlige Generalforsamling

29.10.2020

Referatet kan du læse her

Det vil også kunne hentet under Menu/Om Boligforeningen/Generalforsamling ....klik her

Rejsegildet i Sig er aflyst

Rejsegildet i Sig er aflyst

27.10.2020

REJSEGILDET ER AFLYST GRUNDET DE NYE COVID19 RESTRIKTIONER  OMKRING FORSAMLINGSFORBUD.

 

 

Kontoret er åbent efter forudgående aftale.

Kontoret er åbent efter forudgående aftale.

26.10.2020

Fra torsdag den 29.10.2020 til kontoret Skansen 8 kun have åbent efter aftale.

Har du brug for at komme herind, så ring 75221112 tryk 1, så finder vi et tidspunkt.

Mundbind vil være påkrævet.

Du kan også lave aftalen ved at sende en mail til udlejning@aabvarde.dk

Åbningstider i efterårsferien

Åbningstider i efterårsferien

12.10.2020
Skansen 8 holder åbent mandag den 12.10 og torsdag den 15.10 fra kl. 10:00 - 14:00
telefonen er åben fra kl. 08:00 - 12:00 75221112 tryk 1
 
Driftskontoret har åben alle hverdage på telefon 75221112 tryk 2 - mellem kl. 08:00 - 12:00
 
RIGTIG GOD EFTERÅRSFERIE


Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020

Åhaven 3-29 ingen kørsel på vejen fra 5.11 - 13.11.2020

09.10.2020

Din Forsyning påbegynder installation af Fjernvarme og vand til Åhaven 4-32. Vejen til boligerne 3-29 vil derfor periodevis ikke kunne benyttes.

Skrivelse herom er omdelt til samtlige beboer 9.10.2020 og kan ydermere læses her

Referat fra Organisationsbestyrelsen

Referat fra Organisationsbestyrelsen

08.10.2020

Referatet kan læses via dette link

DRIFTSFORSTYRRELSE

DRIFTSFORSTYRRELSE

05.10.2020

Der kan i øjeblikket opleves, at telefonsystemet ikke virker.

Årsagen er, at TDC serveren i København, der styre vores omstillingsstystem, p.t. er uden strøm.

Du kan derfor kontakte os direkte:

- drift 22495557

- udlejening 22495566

- økonomi 22495567

Ny i afdelingsbestyrelsen

Ny i afdelingsbestyrelsen

02.10.2020

På afdelingsmøderne er der valgt nye medlemmer til afdelingsbestyrelserne.

Hvem der sidder i afdelingsbestyrelsen i den afdeling du bor i, kan du se via menu, om boligforeningen, Afdelingsbestyrelser

Du kan også læse denne folder omkring at være ny i en afdelingsbestyrelse 

Referater fra afdelingsmøderne

Referater fra afdelingsmøderne

25.09.2020

Referaterne fra afdelingsmøderne bliver lagt ind løbende.

Du vil kunne læse referaterne under Beboer-find Afdeling/tryk på den adresse du ønsker/Nyt fra afdelingen - og læs referatet.

Ingen kørsel på Åhaven grundet opgravning

Ingen kørsel på Åhaven grundet opgravning

17.09.2020

Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne

Se forslag, dagsorden og indkaldelsen til afdelingsmøderne

15.09.2020

Du kan finde indbydelsen / dagsorden og forslag til dit afdelingsmøde under Beboer/afdeling - Find din afdeling (Adresse) og i menuen vælge Nyt fra afdelingen  Linket er både til dagsorden, men også direkte til tilmeldingen.

Du er velkommen til at bruge Tilmeldingslinket til at sende dit forslag til mødet, hvis du har et punkt, du vil have gennemgået på mødet.

Vi glæder os til at se dig.

BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT

BARSELSVIKAR - STILLINGEN ER BESAT

13.08.2020

Stillingen er nu besat, og vi takker alle for jeres meget fine ansøgninger.

 

 

Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding

Indkaldelse til Generalforsamling samt tilmelding

04.08.2020

Vi har nu indkaldt til vores årlige Generalforsamling.

Du kan finde dagsordenen her, og samtidig tilmelde dig til mødet.

Du er velkomment til også at bruge tilmeldingslinket, for at fremsende forslag til dagsordenen, hvis du har et punkt, du ønsker gennemgået på Generalforsamlingen.

Husk - er dit forslag omkring noget i din egen afdeling, så er det på afdelingsmødet du skal stille forslaget.

Velkommen til AAB´s nye driftchef

Velkommen til AAB´s nye driftchef

27.07.2020

Mandag d. 3 august tiltræder CARSTEN Finnerup Lauridsen som ny driftschef i Arbejdernes Andels-Boligforening.

 

 

 

 

 

 

Carsten afløser Poul Erik Andersen, der som tidligere nævnt har valgt at gå på efterløn.

Carsten er 32 år og oprindeligt uddannet tømrer og har efterfølgende læst til bygningskonstruktør.

Carsten medbringer erfaring fra flere større virksomheder, senest fra Skjøde Knudsen, hvor Carsten var byggeleder på et alment boligbyggeri i Esbjerg.

Tidligere har Carsten været ansat hos Planet Huse og i Grønland Hjemmestyre.

Carsten medbringer således netop de kompetencer og erfaringer, som AAB har brug for de kommende år, hvor vi forventer både nybyggeri af boliger og renovering af vores ældre boligmasse.

Jeg ser derfor frem til samarbejdet med Carsten og håber både lejere og medarbejdere vil tage godt imod ham.

Michael Kornager

SENIOR Liv - det nye magasin er landet

SENIOR Liv - det nye magasin er landet

27.07.2020

Du kan velkommen til at hente et eksemplar her på kontoret, men ellers kan det læses på FaceBook.

Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32

Nyt omkring byggeriet på Åhaven 4-32

27.07.2020

Se mere omkring Åhaven 4-32 

Vi lægger billeder op gennem hele byggeriet forløb.

 

 

Ferielukket

Ferielukket

24.07.2020

Administrationen på Skansen 8 holder lukket uge 34 (udlejning og økonomi)

Men vi passer stadig på din bolig, så driftskontoret har åbent som normalt, mandag til fredag kl. 9:00 - 12:00 på telefonen 75221112 tryk 2 - 
Her får du fat på viceværterne, gårdmanden, ejendomsfunktionæren eller hvad du kalder os, når vi skal hjælpe med fejl og mangler inde eller omkring din bolig.
Ring også 75221112 tryk 2 hvis du skal lave en aftale om at flytte ind, eller du skal fraflytte. 
Vi er altid klar til at hjælpe, så godt vi kan .

 

 

 

Lukket Grundlovsdag 5. juni

Lukket Grundlovsdag 5. juni

04.06.2020

Har du en situation, der ikke kan vente til først kommende hverdag, kan du kontakte vagttelefonen 

Ring 75221112 tryk 0

 

Lukket Pinsedag og Grundlovsdag

Lukket Pinsedag og Grundlovsdag

28.05.2020

Vi holder lukket 1. juni, Pinsedag og Grundlovsdag den 5. juni

STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF

STILLINGSOPSLAG DRIFTSCHEF

18.05.2020

Skal  du være vores nye kompetente driftschef ? 

Lyder det interessesant, så læs stillingsopslaget her

Send din ansøgning til lb@aabvarde.dk 

Lukket 21. maj og 22. maj

Lukket 21. maj og 22. maj

18.05.2020

Lukket for varme og varmt vand Kong Kristoffervej

Lukket for varme og varmt vand Kong Kristoffervej

11.05.2020

Lukket fredag 8. maj Store Bededag

Lukket fredag 8. maj Store Bededag

04.05.2020

Lukket fredag 1. maj

Lukket fredag 1. maj

28.04.2020

35 års-jubilæum hos AAB

35 års-jubilæum hos AAB

24.04.2020

Nyeste referater

Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.

Den årlige Generalforsamling afholdes ikke i maj måned i år.

15.04.2020

Dagsordenen bliver omdelt til beboerne hos AAB.

vedtægterne 

 

Vi åbner igen den 20. april 2020

Vi åbner igen den 20. april 2020

15.04.2020

 

PÅSKE LUKKET

PÅSKE LUKKET

01.04.2020

Administrationen / udlejning / bogholderi holder påskelukket fra og med den 6. april til og med den 13 . april.

Driftskontoret / viceværterne holder åbent på telefonen 75 22 11 12 tryk 2, den 6. 7. og 8. april mellem kl. 09:00 og 12:00

Da situationen stadig ikke er normaliseret, henstiller vi til, at det kun er uopsættelige situationer, du ringer til os omkring.

Er det akut opstået, eller det ikke kan vente til næste hverdag, så kan du kontakte vagten på 75 22 11 12 tryk 0

Rigtig god påske

Covid-19 på mange sprog

Covid-19 på mange sprog

31.03.2020

Kender du en, hvor det danske sprog i tale og skrift er en udfordring, og særligt i denne tid, så hjælp dem med informationerne om Covid-19.

Via dette link kan der hentes information omkring Covid-19 på rigtig mange sprog.

Hjælp os med at hjælpe jer 

https://mino.dk/covid19/

Vand er LUKKET i Varde SYD

Vand er LUKKET i Varde SYD

26.03.2020

Beskeden kan altid ses på www.dinforsyning.dk

DRIFTSFORSTYRRELSER I DAG

 VAND

Søndergade, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Abildvej, Skolebakken og Bakkevej, Varde

26. marts 2020

På grund af arbejde på ledningsnettet er vi nødt til at afbryde vandforsyningen i perioden d. torsdag d. 26. marts mellem 09:30 til ca. 12:00 på Varde: Abildvej, Bakkevej, Bryggerstien, Lykkesvej, Ribevej, Sønderalle, Søndergade.
Efter afbrydelsen kan vandet være uklart. Misfarvet vand kan afhjælpes ved at lade vandet løbe i ca. 10 minutter. Misfarvningen har ingen sundhedsmæssig betydning.  

Information om vand og varme regnskabet

Information om vand og varme regnskabet

24.03.2020

Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne

Boligforeningen lukker for ekspedition på kontorerne

12.03.2020

Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse

Varme og vand opgørelse er under udarbejdelse

10.03.2020

Når alle regnskaber er modtaget fra Ista, så bliver dit regnskab omdelt.

Vi forventer det bliver slut marts måned.

Skal du have penge retur, så modregnes dette i din april husleje.

Skal du betale ekstra, bliver dette medtaget i maj måned.

Er du fraflytter, så overføres beløbet til din Nem Konto.

Nyest referat

Nyest referat

27.02.2020

Læs nyeste referat fra Organisationsbestyrelsens møde 25. 02.2020 

Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020

Referat fra Kong Kristoffersvej m.m, afdelings bestyrelses møde 15.1.2020

03.02.2020

Du kan læse referatet her eller under Find Afdeling for Pramstedvej, Kong Kristoffersvej, Dr. Margrethesvej  og Nyt fra afdelingen

nyt referat fra bestyrelsesmødet

nyt referat fra bestyrelsesmødet

29.01.2020

Nyt referat fra organisationsbestyrelsen

Nyt referat fra organisationsbestyrelsen

19.12.2019

Organisationsbestyrelsens referat fra ordinært møde den 10. december 2019. Læs det her eller under Menu, Om boligforeningen, Bestyrelse, referater.

Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm

Nyt referat fra afdelingsbestyrelsen Kong Kristoffersvej mm

04.12.2019

Afdelingsbestyrelsen for Kong Kristoffersvej mfr. har holdt møde. 

Du kan læse referater på afdelingens side.

Velkommen til vores nye hjemmeside

Velkommen til vores nye hjemmeside

01.12.2019

Vi er i dag gået i luften med en ny hjemmeside.

Er du beboer, så har du fået omdelt et brev den 28.11 eller 29.11.

Er du medlem og har en e-mail, så har du fået en mail den 28.11 omkring brugen af hjemmeside.

Har du ikke e-mail, og er du ikke beboer, så skal du blot kontakte udlejning@aabvarde.dk eller på telefonen 75221112, tryk 1

 

 

 

Nyt fra administrationen

Nyt fra administrationen

16.10.2019
Vores nye hjemmeside er bygget op, så den primært er mobilvenlig. I denne tid, hvor alle mere eller mindre bruger mobilen som medie,
har vi lagt stor betydning i, at hjemmesiden skal fungerer maksimalt på mobilen. Oplever du fejl, eller funktioner, der ikke er helt gode,
så giv os et praj. 
Hjemmesiden er lavet således at foto mv er i en størrelse, som passer til det medie du bruger.
 

Sig

Vi bygger Seniorboliger i Sig. Det er et spændende projekt, som vi glæder os til at vise frem, når vi har flere detaljer at kunne dele med jer.
Det bliver vores afdeling 26. 
Er en seniorbolig i landsbyen Sig lige noget for dig, så kan du skrive dig op til afd. 26 Seniorbolig Sig eller kontakte udlejning@aabvarde.dk

SIG

SIG

15.10.2019

Vi bygger Seniorboliger i Sig. Det er et spændende projekt, som vi glæder os til at vise frem, når vi har flere detaljer at kunne dele med jer.

Det bliver vores afdeling 26. 

Er en seniorbolig i landsbyen Sig lige noget for dig, så kan du skrive dig op til afd. 26 Seniorbolig Sig eller kontakte udlejning@aabvarde.dk